actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2009, 22:09
elise.van.den.brande elise.van.den.brande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 39
De Clerck zet vraagtekens bij onderzoek KB Lux

BRUSSEL - Minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) stelt zich openlijk vragen over het onderzoek dat het Hof van Cassatie heeft gevoerd naar de onderzoeksrechter en de parketmagistraat die het KB/KB Lux-dossier hebben behandeld. Cassatie pleitte de magistraten in juni 2007 vrij.
"Maar het onderzoek van Cassatie, lastens de magistraten, voldoet niet als ik het vonnis lees dat de correctionele rechtbank in Brussel deze week heeft geveld", zegt De Clerck zaterdag in De Tijd.


De correctionele rechtbank van Brussel, die de vervolging in de KB Lux-zaak afgelopen week onontvankelijk verklaarde, bekritiseerde in zijn vonnis de rol van de speurders, maar ook die van voormalig onderzoeksrechter Jean-Claude Leys en het Brusselse parket. "De feiten zijn zeer ernstig. En de motivering van het vonnis is indrukwekkend: een striemende analyse van het KB Lux-onderzoek, bijna 100 bladzijden lang. Als de stelling van de rechter klopt, voldoet het 'onderzoek naar het onderzoek' dat Cassatie heeft gevoerd, niet", zegt justitieminister De Clerck.

Hij stelt zich vragen bij dat onderzoek. "Heeft Cassatie alles wel voldoende gecheckt? Misschien zijn er nieuwe elementen? (...) Ik wil het weten. Daarom is het goed dat het hof van beroep de zaak nu zo snel mogelijk behandelt. Ik heb ook een verslag gevraagd aan de procureur-generaal van Brussel. Als het vonnis wordt bevestigd

Bron: www.standaard.be

Het is volgens mij een zeer goede zaak dat een minister van justitie in dit dossier de druk even opvoert en alles in goede banen wilt laten lopen. Dit is toch één van de grootste economische dossier met een duistere kant ooit in ons land en deels er buiten natuurlijk mag er niet al te veel in mening komen van de politiek in strafzaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.