actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2012, 06:58
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
Barack Obama herverkozen

Barack Obama herverkozen

De Amerikaanse media hebben president Barack Obama uitgeroepen tot de winnaar van de verkiezingen. De zogenaamde 'projection' kwam er vroeger dan verwacht, iets na 5.00 uur Belgische tijd. Romney is wel nog niet bereid om zijn verlies te erkennen.
Met nog niet eens alle strijdstaten geteld, heeft Obama al een onoverbrugbare voorsprong op zijn tegenstrever Mitt Romney. Met de swing states New Hampshire, Ohio, Iowa en Wisconsin, de staten die hij al gewonnen heeft en Democratische bolwerken als Californië beschikt hij over ruim voldoende kiesmannen voor de verkiezingswinst.

Obama had Florida, een van de belangrijkste strijdstaten, niet eens nodig om herverkozen te worden. In Florida is nog geen winnaar bekend.

Wat het totaal aantal stemmen betreft, is het nog steeds een nek-aan-nekrace tussen beiden, maar de zogenaamde 'popular vote' telt niet mee.

Op het moment dat verschillende Amerikaanse zenders aangegeven hadden dat Barack Obama de verkiezingen heeft gewonnen, verscheen op de Twitter-pagina van de president de boodschap 'Four more years' (nog vier jaar). Er staat een foto bij van hem en zijn vrouw Michelle in een omhelzing.

Op de Twitter-pagina van zijn tegenstrever Mitt Romney is al enkele uren niets meer verschenen. Hij is vooralsnog niet bereid zijn nederlaag te erkennen, zo zei een woordvoerder van zijn campagneteam tegen nieuwszender CNN.

Mitt Romney is in Boston, waar hij uiteindelijk een speech zal houden. Obama zal een overwinningstoespraak houden in Chicago en die is live te volgen op youtube.

bron: www.nieuwsblad.be

mening: Persoonlijk vind ik het goed dat Barack Obama gewonnen heeft. Op 4 jaar tijd kan je niet zo veel bereiken dus is het goed dat de inwoners van de Verenigde Staten hem nog eens 4 jaar geven zodat hij toch het een en ander kan veranderen in de Verenigde Staten. Anderzijds zou verandering ook geen kwaad kunnen. De bevolking vond dus blijkbaar Obama een betere kandidaat als president, want hij had een onoverbrugbare voorsprong.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2012, 07:56
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik denk dat Obama een terechte winnaar is. Ik zou ook op hem stemmen. Er is niet veel mis gelopen met hem aan de macht denk ik. Ik zie geen reden in waarom je voor Romney zou stemmen. Hij is een rijke man die uit is naar geld en macht in mijn ogen. Hij zou weinig goed doen voor de Verenigde Staten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.