actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2014, 20:12
Katerina.D*clerck Katerina.D*clerck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ranst
Posts: 27
Senaat drijft veiligheidsmaatregelen op naar aanleiding van Anonymous-event

Naar aanleiding van de 'Million Mask March' van hackerscollectief Anonymous dat woensdag 4 november doorgaat, heeft de Senaat gewaarschuwd dat manifestanten 'zich met geweld toegang zullen proberen te verschaffen tot de parlementsgebouwen'. De nodige veiligheidsmaatregelen worden genomen.

Er zijn aanwijzingen dat een groep betogers woensdag 4 november wil binnendringen in de parlementsgebouwen. Dat blijkt uit een brief van de Senaat aan de senatoren en het personeel van de Senaat. De Senaat geeft geen verdere uitleg, maar de waarschuwing heeft allicht te maken met een geplande wereldwijde actie van Anonymous. Dat hackerscollectief organiseert woensdag een "Million Mask March" waarbij het - verspreid over honderden plaatsen over de hele wereld waaronder Brussel - een miljoen mensen op de been wil brengen.

Veiligheidsmaatregelen

"De Militaire Bevelhebber van het Paleis der Natie meldt dat er sterke aanwijzingen zijn dat een groep manifestanten zich morgen met geweld toegang zal proberen te verschaffen tot de parlementsgebouwen", zo staat te lezen in de brief van de Senaat.

De Senaat neemt ook de nodige veiligheidsmaatregelen. Zo worden bijvoorbeeld de poorten en toegangshekken preventief gesloten vanaf een bepaald uur en zal men het gebouw enkel kunnen betreden na identificatie. "Er wordt aangeraden geen voertuigen te parkeren buiten het hekken van de Leuvenseweg", zo staat nog in de brief.

De mededeling van de Senaat is ook verspreid onder de leden van het Vlaams Parlement. Dat gebouw ligt in de buurt van het federale parlement. (Belga/WB)

Bron:
knack.be - 04/11/2014 om 19:12

Mening:
Dat mensen betogen en m.a.w. op straat willen komen om een bepaald standpunt kracht bij te zetten, vind ik een recht. Anderzijds is het binnendringen van gebouwen hier misschien een brug te ver. Ik vraag me dan ook af wat het nut hiervan zou kunnen zijn. Dit roept vermoedelijk allesbehalve een positieve reactie op, al lijkt dat laatste me dan ook hun doel niet. Grote vraag voor mij blijft waarom ze willen betogen. Dat staat nergens vermeld en zo mis je mijns inziens helemaal het nut van de betoging. Al is de groep Anonymous wel een buitenbeentje en proberen ze zaken op een aparte manier in het licht te zetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.