actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2015, 20:10
Antje.V*rellen Antje.V*rellen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Malle
Posts: 20
Thomas Cook: “Wij blijven vliegen naar Sharm-el-Sheikh”

Thomas Cook blijft passagiers naar de Egyptische badplaats Sharm-el-Sheikh overvliegen. Dat gebeurde donderdagmorgen nog. “Slechts één koppel koos voor een andere bestemming, alle anderen zijn gewoon vertrokken naar Sharm-el-Sheikh, ook al kregen ze de kans om van bestemming te wisselen”, zegt Koen Van den Bosch, woordvoerder van Thomas Cook.
“Voor ons is het reisadvies van Buitenlandse Zaken richtinggevend”, vervolgt Van den Bosch. “En dat advies is niet negatief voor dat specifieke gebied. Bovendien hebben we sinds zaterdag speciale veiligheidsmaatregelen genomen.”

Een van die maatregelen is de gevolgde vluchtroute. “We vliegen niet meer over de Sinaïwoestijn”, zegt Van den Bosch. “Bovendien wordt alle bagage ter plaatse dubbel gecheckt en er wordt geen ‘rush luggage’ aanvaard. Bovendien nemen we al onze catering voor zowel de heen- als de retourvlucht mee vanuit Brussel.”

Voor Thomas Cook is het reisadvies van Buitenlandse Zaken de norm die ze in alle omstandigheden willen volgen. “Wordt dat advies negatief, dan zullen we onze vluchten opschorten”, zegt Van den Bosch.

Advies aan reizigers

Buitenlandse Zaken bevestigt dat het reisadvies de laatste dagen niet gewijzigd werd. “Alle reizen naar het grensgebied met Soedan en de Westelijke Woestijn evenals naar de Noordelijke Sinaï worden afgeraden”, zo klinkt het advies op de website van diplomatie.belgium.be. “Reizen naar de Zuidelijke Sinaï worden afgeraden, met uitzondering van de hotelzone van Sharm El Sheikh. U beweegt zich best zo weinig mogelijk buiten uw hotelcomplex. Reizen naar de hotelzones in Taba blijven afgeraden.”

“Aan de informatie is de melding van de crash van het Russische vliegtuig op 31 oktober toegevoegd”, zegt Michael Mareel, woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. “En de mededeling dat reizigers wordt aangeraden de laatste ontwikkelingen te volgen en contact te houden met hun luchtvaartmaatschappij of touroperator.”

“Wij volgen de ontwikkelingen op de voet”, zegt Mareel. “Belangrijk is wat het onderzoek naar de crash zal opleveren. Op basis van de conclusies van dat onderzoek zullen we nagaan of we ons reisadvies moeten aanpassen.”

Bron: Belga; 05/11/2015; http://www.gva.be/cnt/dmf20151105_0...sharm-el-sheikh

Eigen mening: Ik vind dat Thomas Cook toch wel een zeker risico neemt om de vluchten te laten doorgaan, wel goed dat ze de nodige voorzorgen nemen oa. het dubbelchecken van de bagage en het niet meer over de Sinaïwoestijn vliegen. Ik denk zelf dat ik niet meer op het vliegtuig zou stappen. Niet alleen omdat ik schrik heb dat het vliegtuig zou neerstorten maar ook omdat ik me in Sharm-el-Sheikh niet meer heel veilig zou voelen. Ook al is die hotelzone niet afgeraden door de website van diplomatie.belgium.be, je kan je best niet buiten het hotelcomplex begeven en dat maakt mij toch wel een beetje zorgen. Ik vind het heel moedig van Thomas Cook maar ik zou die reis dan toch afslagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.