actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2008, 21:23
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Dood spelende peuter is tragisch ongeval

Dood spelende peuter is tragisch ongeval
TIENEN - Het ongeluk in Tienen waarbij maandagnamiddag een peuter om het leven kwam, werd wellicht veroorzaakt door een 44-jarige vrouw. De vrouw heeft zich vandaag zelf aangeboden bij de onderzoeksrechter, maar wist niet dat ze het kind had aangereden.
De vrouw, die net als een eerste verdachte met een donkerkleurige wagen reed, was gisteren in de wijk op bezoek bij familie. Vermoedelijk heeft ze het jongetje geraakt bij het achteruitrijden, zonder het zelf te beseffen.

Het zou dus eerder gaan om een tragisch ongeluk en niet om vluchtmisdrijf. De vrouw werkt goed mee met het onderzoek en heeft zonder tegenstribbelen haar wagen ter beschikking gesteld. 'De wagen wordt nu grondig onderzocht door een deskundige maar op het eerste zicht zou er geen spoor te zien zijn van enige aanrijding', verklaart de Leuvense parketwoordvoerder.

Bij het ongeval in de wijk Rozenhof in Tienen kwam een achttien maanden oud jongetje om dat op het pleintje aan het spelen was met andere kinderen. Die kinderen spraken van een zwarte BWM, waardoor de verdenkingen zich eerst richtten op een buurtbewoner die een dergelijke wagen heeft.

Toen bleek dat die man op het moment van het ongeval in Sint-Truiden was, ging de Tiense politie verder kijken en ging op zoek naar elke wagen die op het pleintje was gepasseerd en aan de beschrijving voldeed. Dat bracht hen naar een 44-jarige vrouw uit Tienen.

De speurders namen contact op met de vrouw en ze bood zichzelf aan bij de politie. Daar verklaarde ze dat ze maandagnamiddag inderdaad in het Rozenhof was geweest en rond het tijdstip van het ongeval was vertrokken

De Standaard, 7 oktober 2008

Dat moet toch ontzettend erg zijn om te weten dat je een kind hebt doodgereden. En dat dan nog zonder het eigenlijk zelf te beseffen. Ik zou gewoon gek worden denk ik.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2008, 10:32
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Ik denk dat dit wel de schrik van iedereen is, om een kind aan te rijden. Toch vind ik het raar dat deze vrouw daar geen weet van had. Als het kind dood werd gereden, zou de vrouw toch iets gehoord of gevoeld hebben?!

Zelf heb ik ook eens bijna een kind omvergereden. Ik hield me perfect aan de snelheid, maar plotseling stond er een kind op zijn fietsje in het midden van de straat. Het is echt even verschieten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th October 2008, 14:47
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
tja een kindje

Een kind kan, en zeker in zo'n wijk, van overal komen.
In een wijk spelen ze gewoon op straat en de ouders vinden dit ook allemaal ok.
Tot dat dit voor valt natuurlijk.

Heeft deze vrouw het wel gedaan? Niets gevoeld en politie/parket nog niets gevonden van een aanrijding?

Dus ja ik weet het niet.

Maar als je in een wijk met de auto rijdt, moet je zeker aandacht besteden aan 'loslopende' kinderen.

Vertrouw jij het als ouder binnenkort nog dat je kindje buiten op straat gaat spelen ?

Ik weet het toch niet hoor...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th October 2008, 14:51
Jeff Diels Jeff Diels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Poederlee
Posts: 39
Het is een tragisch ongeluk waar zowel de ouders van het kind als de vrouw die het kind heeft aangereden de rest van hun leven zullen vanaf zien.

De vrouw gaat waarschijnlijk, volgens het leuke principe in België, veroordeeld worden voor onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.

Ik zou dit onterecht vinden als dit gebeurde want als de vrouw er daadwerkelijk niks kan aan doen, gaat ze 2 maal gestraft worden.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 10th October 2008, 14:27
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
De vrouw zou toch normaal iets moeten gehoord hebben, een knots ofzo. Oke, het kan zijn dat ze niets gehoord heeft. En het is natuurlijk erg voor de vrouw, maar nog veel erger voor de ouders van het kind.
Maar dan vraag ik me af, was het kind toch niet wat te klein om buiten te spelen zonder dat er een ouder dat in de gaten hield? Want als er een ouder bij was, zou het volgens mij toch niet zover gekomen zijn. Ik zou mijn kind van 18 maaden toch niet alleen laten bij enkele andere kinderen, ook al zijn deze wat ouder. Want zij staan toch niet stil bij de gevaren ervan.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th October 2008, 14:30
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
artikel HLN Do 09/10

De buurt zegt sorry tegen de 'doodrijder' ( de man die eerst werd beschuldigd, maar uiteindelijk bleek het de thuisverzorgster te zijn.).

Ronny Brandts is weer thuis, nadat hij een nacht in de cel doorbracht en de buren hem aanzagen voor de doodrijder van de kleine jongen.
Hij durfde eerst niet naar huis ( maar hoe zou je zelf zijn...).

"Als een dief in de nacht ben ik rond middernacht toch naar huis gekomen"vertelt Ronny. "Ik was bang, zeker omdat ik de bewoners hier een beetje ken. Ze hadden eerder gezegd dat ze me zouden lynchen en ze zouden het durven ook."

Gelukkig werd Ronny gerustgesteld. De ouders van Quinten (het slachtoffertje) zijn diezelfde avond nog bij hem langs geweest en ze hebben nog een lang gesprek gehad. Zij hebben zoch verontschuldigd en hij betuige zijn medeleven. De ouders waren op een manier toch opgelucht dat ze wisten wie dit ongeval had veroorzaakt.

Ronny had nog wel schrik om nagewezen te worden maar hij ging toch naar de begrafenis uit respect voor de ouders en voor de kleine Quinten.
Het was wel duidelijk dat deze man er niets mee te maken had met dit incident..
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th October 2008, 15:24
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 77
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen... Maar natuurlijk niet voor iedereen. Mensen maken "vaak" vergissingen als ze iemand beschuldigen, zoals in dit voorbeeld. Maar ik begrijp wel hoe de ouders van de peuter hebben gereageerd. Hun kind was van hen ontnomen en iemand moest daar verantwoordelijk voor worden gesteld. Iemand moet een straf krijgen. En als je dan voldoet aan de bepaalde eigenschappen van de verdachte...
Natuurlijk is het niet fijn voor de buurtbewoner. Daarom zou ik, moest dit mij ooit overkomen (of een andere situatie) toch wel twee keer nadenken voor ik iemand valselijk beschuldig van iets.
__________________
Wat als het oorlog was...
en er ging niemand naartoe?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 11th October 2008, 16:56
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
Ik voel enorm mee met de dader. Het moet verschrikkelijk zijn om te constateren dat je een onopzettelijk het leven neemt van een kind.
Het ondenkbaar grote schuldgevoel, de reacties van anderen, de gruwelijke herinneringen, daar bestaat geen lapmiddel voor.

Toch zou ik me ook op de ouders van het kind willen toespitsen, want niemand staat er kennelijk bij stil dat het wel gaat om een peuter van 18 maanden oud! 18 MAANDEN.
Wie laat zen kind van 18 maanden ongecontroleerd met broer of zus (andere kinderen) lekker even buiten spelen.
Ik denk dat elke ouder in onze hedendaagse maatschappij wel doorheeft dat lekker spelen op straat niet meer zo veilig is als pakweg 5 jaar geleden. Ik wijs helemaal niet met de vinger, maar ik zou me als ouder verdomd slecht voelen en misschien wel terecht?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.