actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2012, 11:45
Gwen.Bax Gwen.Bax is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2012
Locatie: Beerse
Posts: 36
Tiener sterft na inhaleren van helium op feestje

De 14-jarige Ashley Long is om het leven gekomen toen ze helium inhaleerde. Dat gebeurde, onder groepsdruk, op een feestje.


De tiener had haar ouders verteld dat ze naar een vriendin ging om films te bekijken, maar dat deed ze niet. Ze ging wel naar een feestje waar veel alcohol, mariuhana en zelfs een heliumfles aanwezig was. 'Toen de heliumtank aan het rondgaan was, werd ze gedwongen om ook helium te inhaleren, terwijl ze dat niet wou', doet haar stiefvader het verhaal. 'Haar vrienden zeiden tegen haar dat het geen pijn zou doen, maar dat het haar aan het lachen zou brengen en dat haar stem heel leuk zou klinken.'


Helaas liep het verkeerd af. Het meisje viel bewusteloos en werd naar het ziekenhuis gebracht, waar de dokters het meisje niet meer konden redden. Het inhaleren van de helium had ervoor gezorgd dat de bloedtoevoer naar de hersenen was gestokt.

Eén arrestatie

De politie arresteerde de 27-jarige Katherine McAloon, die op het bewuste feestje aanwezig was, voor het geven van alcohol en mariuhana aan minderjarigen. Er werden ook vier jongens ondervraagd door de politie, maar zij mochten beschikken.

Iemand die om het leven komt door het inhaleren van helium, methaan of propaan, komt zelden voor in de Verenigde Staten. In 2010 waren er 'slechts' drie doden.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120224_092

Mening:
Ik vind het schokkend om dit te lezen. Ik was me er niet van bewust dat je door het inademen van helium dood kon gaan. Je leest of hoort zo dikwijls dat mensen eens helium inademen uit een ballon.. Dat dit de dood tot gevolg kon hebben ,wist ik niet. Ik vind het dan ook zeer goed dat dit in de krant komt te staan om mensen hiervoor te waarschuwen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.