actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Hoe kom jij de examens door?
Ik doe helemaal niks speciaals. 8 61.54%
Ik probeer gewoon gezonder te eten o.a. meer fruit. 3 23.08%
Ik neem iets zonder voorschrift van de dokter. (bv. gewone vitamientjes.) 1 7.69%
Ik neem iets sterkers op voorschrift van de dokter. 2 15.38%
Multiple Choice Poll. Stemmers: 13. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th May 2008, 21:48
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Slik jij iets extra's tijdens de examenperiode?

Naar aanleiding van het artikel over eventuele dopingcontroles bij studenten en het stijgend gebruik van pilletjes en andere preparaten tijdens de examenperiode, de volgende poll!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th May 2008, 22:52
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 184
.

Tegen de stress! Anders werken de organen niet meer zoals het moeten!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th May 2008, 23:04
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Vorig jaar heb ik vitaminen genomen op voorschrift van de dokter. Dit jaar heb ik niet het gevoel dat ik het nodig heb. Ik heb twee dagen goed uitgerust om te bekomen van de taken van vorige week en voel me nu veel beter. Ik doe het deze week nog rustig aan zodat ik het zeker nog ga kunnen volhouden tot het laatste examen.
Dit jaar is mijn rooster beter dan die van vorig jaar, dat heeft natuurlijk ook een groot effect.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th May 2008, 09:20
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Pillen, speciale preparaten of drankjes nemen voor de examens? Sorry, maar in mijn ogen ben je dan verkeerd bezig. Als je het niet kan halen zonder die dingen, zit je in de verkeerde opleiding. Zeker aan de lerarenopleiding zou zoiets uit den boze moeten zijn. Wij zouden de eersten moeten zijn die weten hóe je moet studeren, en dat is zeker niet door het gebruik van pillen.

Tijdens de examens eet (at! ) ik extra fruit (een banaan, appel, kiwi en peer) omdat bepaalde stoffen in fruit (o.a. anti-oxidanten en fosfor) de veroudering van de hersencellen tegengaan, verouderde hersencellen vernieuwen en zorgen voor een betere doorbloeding in de hersenen. En als dat niet zo'n extreem effect heeft als ik hoop, is er nog steeds het placebo-effect

Maar mijn belangrijkste tip is wel: ga op tijd slapen en leer vooral niet 's nachts! Veel studenten denken dat ze 's nachts beter kunnen leren omdat het dan rustiger is, maar niets is minder waar. Je biologische klok geraakt daar helemaal door ontregeld waardoor het alleen maar slechter gaat gaan. 's nachts maakt je lichaam het hormoon melatonine aan, melatonine is het belangrijkste hormoon in de waak-slaapcyclus (melatonine maakt je slaperig). Onder invloed van licht wordt er minder melatonine aangemaakt. Als je overdag slaapt wordt er dus minder melatonine aangemaakt, waardoor je minder goed slaapt. Wie 's nachts studeert, zal sneller vermoeid zijn omdat er 's nachts meer melatonine aangemaakt wordt. Sowieso is die plotselinge omschakeling in de waak-slaapcyclus nefast voor je lichaam.

Ik hoor regelmatig - en las dat ook in het artikel dat Bart vermeldt - dat rilatine tegenwoordig erg in is als concentratieverhogend middel. Voor diegenen die dat nemen: lees ook even de bijwerkingen in de bijsluiter aandachtig (te lezen op http://www.hulpgids.nl/medicijnen/m...-bijsluiter.htm). Vooral ook in welke gevallen je het niet mag nemen en wat de eventuele bijwerkingen zijn... Het mag alleszins zeker niet gecombineerd worden met anti-depressiva en laat dat nu ook net een vaak gebruikte examendrugs zijn.
Het is niet voor niets enkel op voorschrift te verkrijgen! Adhd'ers krijgen dat voorschrift trouwens doorgaans pas als het echt niet anders kan. Ik snap niet dat studenten dat dan vaak zomaar krijgen (omdat het voor een kortere periode is?).

Bezint eer ge begint!
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th May 2008, 13:27
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 248
vitamines

Er gaat niets boven een mix van goede vitamines! Elke ochtend vers geperst fruitsap ... kan veel wonderen doen!
Ook af en toe fruit eten tijdens een pauzetje, zoals een sappige appel of een klein meloentje njamiie

Maar pillen heb ik nog nooit geslikt...meestal is het de manier waarop je leert en leeft tijdens deze periode wat bepalend kan zijn dat je pillen gaat nemen, op tijd gaan slapen en elke dag rond hetzelfde uur ook opstaan rond hetzeflde uur is goed. Zo geraak je gewoon aan een bepaald ritme ...

Kortom ik ben een gezonde mens die geen behoefte aan al die andere middeltjes!

veel succes!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.