actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th March 2010, 19:04
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Cool We kijken steeds meer televisie

We kijken steeds meer televisie


Wereldwijd kijken mensen steeds langer naar televisie. In 2009 tuurde men gemiddeld 3 uur en 12 minuten per dag naar de kijkbuis, zo blijkt uit een onderzoek van Eurodata TV Worldwide in 89 landen.



Ondanks de crisis werd er drie minuten meer tv gekeken dan in 2008. Sinds 2004 is het aantal minuten tv-kijken per dag gestegen met 9 minuten. Eurodata TV Worldwide beschikt over kijkcijfers van 2.000 zenders, of 3 miljard potentiële kijkers in 89 landen, waaronder enkele "nieuwelingen" zoals India, Irak en Vietnam.

"De tendens zou zich in 2010 moeten doorzetten, rekening houdend met de cijfers van januari en februari en met de wereldbeker voetbal in het vooruitzicht", zo voorspelt Jacques Braun, vicepresident van Eurodata TV Worldwide.

Noord-Amerika staat nog steeds op kop in de rangschikking, met 4 uur en 40 minuten per dag, gevolgd door het Midden-Oosten (4 uur en 34 minuten). In Europa zijn de Duitsers de koplopers met 3 uur en 32 minuten.


Blog DM, 18/03/10 (belga/gb)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th March 2010, 13:17
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Zoveel tv kijken is niet meer normaal. Ik zit elke avond maximum 2 uur voor de tv. Dit kan vrijdag iets langer zijn, maar het zal niet veel schelen. Zondag namiddag lig ik in de winter ook wel eens voor de tv. Maar aan 3 of 4 uur per dag geraak ik echt niet.
Er is toch zeker wel wat beter dat je kan doen dan zo heel der dagen voor de tv te liggen. Zeker in de zomer kan je zoveel meer doen. Als het goed weer is zit ik zeker zo graag buiten (met goed weer in elk geval).
Dat de cijfers zouden stijgen dit jaar kan ik wel begrijpen met zo'n winter. Je kon bijna niet buiten komen. En binnen zitten en niks doen, zien veel mensen ook niet zitten. Dus de tv op!
Ik ben toch blij dat wij thuis nog iets om handen hebben en dat wij niet constant voor de tv liggen. Dit kan/is nu eenmaal niet gezond (zijn)!!!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th April 2010, 17:51
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Niet te geloven.. Als je drie uur per dag tv kijkt, wie doet dan al het werk thuis? Wie maakt er dan zijn schoolwerk nog?
Ik kan het heel moeilijk begrijpen dat jongeren (en ouderen) zo een hele avond voor de televisie hangen. In de winter kan het wel eens gebeuren dat je een keer meer naar de televisie kan omdat het gewoon niet gaat om buiten te komen of ergens anders naartoe te gaan, maar in de zomer, of met goed weer, kan je je toch niet voorstellen dat mensen zolang naar de televisie kijken?
Ik denk dat ik nog geen uur televisie per dag heel met mijn schoolwerk en sport..
Ik denk ook niet dat het bij ons thuis een optie is om zo een hele avond voor de televisie te hangen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th April 2010, 19:27
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
We kijken steeds meer televisie

Meer dan 3 uur televisie kijken per dag is wel erg veel. Maar ik begrijp wel dat mensen na een zware werkdag willen ontspannen voor tv. Het is natuurlijk wel jammer dat er veel mensen hun vrije tijd doorbrengen in hun luie zetel voor de buis, er zijn zoveel leuke hobby's die je kan uitoefenen. Misschien moet het verenigingsleven wat aangemoedigd worden, het is ook vele gezonder dan tv kijken.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th April 2010, 12:38
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
In tegenstelling dat onderstaande post hang ik ook wel af een toe meer dan 3u voor de buis. Ik weet dat dit niet positief is, maar zoals al gezegd werd, in de winter heb je nu eenmaal niet veel meer om handen.
Na mijn lesuren kom ik thuis, werk ik voor school, hobby's en daarna tv.
Dit kan soms van 10 tot 12 zijn. Hangt ervan af wat er precies op tv is natuurlijk

Ik denk dat dit ook grotendeels komt door het feit dat mijn ouders op zeer jonge leeftijd uit elkaar zijn gegaan. Mijn moeder moest weer full- time gaan werken, als ze thuis kwam van haar werk moest ze nog aan het huishouden beginnen. Wat gebeurde er met ons? Tik Tak

In de zomer ligt dit uiteraard wel anders, dan zit je gezellig buiten op het terras tot 's avonds laat. Maar dan komen we toch nog een zeker een uurtje per dag tv kijken.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 1st May 2010, 15:38
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Dit hoge cijfer verbaast mij enorm. De laatste tijd is er echt niet veel soeps op
TV. Alle programma's lijken op elkaar. Vooral 'eten en gaan eten' en 'huizen
kopen, verkopen, verbouwen' is in de trent. Ook de soaps beginnen afgezaagd
te worden doordat ze maar blijven zoeken naar dilemma's die steeds
belachelijker worden.
Zelf kijk ik bijna niet TV. Als het eens voorkomt is het naar Friends, Vermist of
een DVD. Misschien moet men sporten en sociale initiatieven in de spotlight
plaatsen om de mensen zo voor de buis weg te halen?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 1st May 2010, 16:51
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Ik schrik er niet echt van dat er zo veel naar TV wordt gekeken. Wanneer je 's avonds ergens komt, staat bijna overal de televisie aan... Bij ons thuis staat die toch ook wel een drie à vier uur per dag te spelen. Mijn ouders kijken allebei elke dag televisie. Zo kijken ze beide elke dag naar het nieuws om zeven uur (en het weer), wat toch al meteen een drie kwartier duurt. Daarnaast kijkt mijn mama af en toe naar een film en ook mijn papa durft wel eens naar een avonturenfilm te kijken. Zelf kijk ik zelden televisie. Wat ik dan wel weer doe, is elke dag enkele uren op de computer zitten. Dit is ook voor schoolwerk, maar soms toch ook om te ontspannen. Dit is natuurlijk niet veel gezonder da TV kijken hé. Gelukkig heb ik genoeg hobby's die me van het televisiescherm weghouden Zo ben ik bij de fanfare, leidster bij KSJ en ik ga ook nog eens driemaal per week joggen! Zulke activiteiten zouden inderdaad wat extra aanmoediging verdienen, maar wie écht van zijn televisie houdt en wat luier is, zal volgens mij moeilijk te overtuigen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.