actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2009, 12:20
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 68
Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Werkloosheidsgraad in VS daalt, Obama opgetogen

In de Verenigde Staten is de werkloosheidsgraad vorige maand gedaald tot op de grens van tien procent. Het gaat om het laagste cijfer sinds het begin van de crisis eind 2007.

"Dit is goed nieuws", aldus president Barack Obama. "Maar er bevinden zich nog veel obstakels op de weg naar economisch herstel. Goede evoluties alleen betalen onze rentes niet."

Door de economische crisis gingen er in de VS 110.000 banen verloren. Experts hadden erop gerekend dat 130.000 Amerikanen hun baan zouden kwijtspelen. In de VS zijn er momenteel vijftien miljoen werklozen. Dat zijn er twee keer zo veel als eind 2007.

Het aantal bestellingen bij Amerikaanse bedrijven steeg vorige maand hoopgevend ook met 0,6 procent. Het positieve nieuws zorgde ervoor dat de dollar duurder werd.

Bron: www.gva.be

Mijn mening:
Ik vind dit goed nieuws maar zoals Obama zegt; er is nog veel werk aan de winkel. De economische crisis heeft slachtoffers gemaakt over heel de wereld. 110 000 banen in de VS is niet niks! Dan nog te bedenken dat de sociale zekerheid in de VS niet even bijdragend is als die van België. Volgens mij is het belangrijkste dat de Amerikaanse bedrijven terug meer werk krijgen, de rest komt vanzelf wel.... Maar het wordt wel dringend tijd want een verdubbeling van het aantal werklozen op twee jaar tijd lijkt mij verontrustend!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2009, 16:34
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Dit is zeker goed nieuws. Het is een teken van economisch herstel. Als dit nu in de VS gebeurd, dan gaat het binnen een paar maanden bij ons ook weer beter. Ik denk dat we het einde van de economische crisis naderen. Het is natuurlijk wel zo dat we nog niet in de buurt komen van de cijfers voor de crisis, maar er is beterschap. Ook ik steun het standpunt van Obama dat er nog veel werk aan de winkel is. Maar nu de bedrijven meer bestellingen binnenkrijgen moet er dus terug meer geproduceerd worden. Volgens mij zal dit ook nog een positieve inpact hebben op de economie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.