actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th May 2009, 20:13
Tom.Geens Tom.Geens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Verkiezingen 2009 komen eraan... Partijhopper Dirk Vijnck keert terug naar LDD

Kamerlid Dirk Vijnck, die op 20 april van Lijst Dedecker naar Open Vld overstapte, is op zijn beslissing teruggekomen. "Hij sluit bijgevolg opnieuw aan bij de Kamerfractie van LDD. De Kamerfractie van Lijst Dedecker is op deze manier weer in haar oorspronkelijke samenstelling hersteld", kondigt Jean-Marie Dedecker aan.

Het vertrek van Vijnck dreigde voor LDD zware financiële gevolgen te hebben. De partij zou op vier leden in de Kamer terugvallen en haar statuut van fractie verliezen. Dat kostte LDD jaarlijks 252.000 euro aan werkingsmiddelen en negen fractiemedewerkers.

"Uiteraard ben ik gelukkig dat het vertrouwen is hersteld, en dat Dirk opnieuw heeft gekozen voor Lijst Dedecker. Hij was één van de eerste verkozenen van LDD, en ik was tegelijk verrast en ontgoocheld toen hij zijn overstap aankondigde. Maar het feit dat hij nu deze stap zet betekent dat er nog loyaliteit bestaat. LDD heeft concrete oplossingen voor de enorme problemen waar dit land en Vlaanderen voor staan. En Dirk heeft nu opnieuw de juiste keuze gemaakt", stelt Dedecker.

"Laten misleiden"
Dirk Vijnck beweert dat hij zich heeft laten misleiden en wenst daar verder niet dieper op in te gaan, "maar bij nader inzien kan ik bij geen enkele andere partij, ook niet bij de Open Vld, de vernieuwing vinden die Lijst Dedecker aanbiedt". Hij kondigt aan dat hij zich in de Kamer weer voluit inzetten voor LDD, en dankt de partij "dat ze mij een nieuwe kans geeft".

Vijnck was zondag nog aanwezig bij de boekvoorstelling van Open Vld-boegbeeld Guy Verhofstadt in Leuven. (belga/mvdb)

Bron: http://www.demorgen.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2009, 11:14
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Hoe belangrijk ook het werk van negen fractieleiders is... als je daarvoor en voor het geld dat je waard bent, terug naar je oude partij overstapt... dan ben je niet met politiek bezig...

Deze heer kan al mee solliciteren voor 'lul van het jaar'.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th May 2009, 17:14
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Somers slaat mea culpa

Somers slaat mea culpa


Open Vld-voorzitter Bart Somers erkent dat hij in de zaak Vijnck een fout gemaakt heeft. 'Ik ben fout geweest. Ik heb hem beloftes gemaakt die ik niet mag maken. In mijn gretigheid om LDD een koekje van eigen deeg te geven, heb ik de fout gemaakt om Vijnck financiële beloftes te maken.”



Somers slaat zijn mea culpa in een persmededeling. Hij verklaart zijn fout door zijn ergernis over de praktijken van Jean-Marie Dedecker om privé-detectives in te schakelen. 'Vijnck kwam naar ons toe met een geloofwaardig verhaal: hij had het als liberaal moeilijk met deze praktijken en wilde daarom terug komen. Hij vroeg echter de zekerheid dat we hem niet zouden misbruiken en zouden laten vallen. Concreet wilde hij ook financiële zekerheid. In mijn gretigheid om LDD een koekje van eigen deeg te willen geven, heb ik de fout gemaakt hem die zekerheid te geven. Het doen van deze financiële beloftes was fout.'


Moddergevecht

Somers trekt voor zichzelf twee lessen uit deze hele zaak. 'Je doet geen belofte om iemand een inkomen te geven en je laat je niet meeslepen in een moddergevecht. Ik ben steeds de eerste om in de partij en daarbuiten te waarschuwen voor moddergevechten en de aandacht te houden op de inhoud. Hier heb ik tegen mijn eigen stelregel gezondigd. Voor mij was dit de eerste en laatste keer. Met moddergevechten laten we de mensen ook in de steek. Zij verwachten nu van partijen dat ze oplossingen zoeken voor de crisis. Dat doen we ook, maar hier heb ik me laten meeslepen', zegt Somers.


Blog DS, 06-05-2009
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.