actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2012, 11:16
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Harde kritiek op NMBS-top

Vakbonden, treinexperts en reizigersorganisaties laten geen spaander heel van de NMBS-top na een nieuw incident woensdag, waarbij een trein in volle vaart drie rijtuigen verloor (foto). "De directie is niet langer geschikt", luidt de spijkerharde kritiek in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.


Wat is er aan de hand met de Belgische spoorwegen? Er zijn de compleet mislukte start van de hogesnelheidstrein Fyra, de slechte stiptheidscijfers, de kritiek op de 170 afgeschafte binnenlandse treinen… De aaneenschakeling van slecht nieuws stopt maar niet.

Op de vraag waar het misloopt, wijzen alle treinexperts naar de top van de NMBS. "Mijn redenering is simpel", zegt Jos Digneffe, voormalig topman van ACOD Spoor. "Iemand die een trein niet op tijd kan laten rijden, is niet geschikt voor de job. Er moeten aan de top dringend mensen komen die alle echelons bij het spoor hebben doorlopen."

Volgens treinexpert Herman Welter moet de NMBS stoppen met het minimaliseren van incidenten en vertragingen. "Ze doen niets anders. Dat pikken de reizigers niet meer."


Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1300446/vernietigende-kritiek-op-nmbs-top.aspx

Mening: ik begrijp dat ze dit als nieuws willen behandelen, omdat er steeds maar meer problemen komen bij de NMBS. Ze investeren telkens in nieuwe methodes, materialen en dergelijke, maar ze komen de bevolking eigenlijk niet ten goede. Hoe vaak gebeurt het wel niet, dat er vertragingen oplopen tegenwoordig. Dan zeggen ze wel altijd, 'met het openbaar vervoer ben je er sneller'. Maar door deze gevallen, komt de NMBS niet goed te staan. Ik begrijp dan ook, dat de bevolking hier bedenkingen over krijgt. Maar waarom gebeuren telkens zo'n gevallen. Ze kopen nieuwe materialen en overal hoor je dat er problemen met de treinen zijn. Ze moeten dit dringend aanpakken en zorgen dat er minder gevallen voordoen.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th December 2012, 15:11
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Ik ken enkele mensen die hun treinabonnement niet verlengd hebben om wille van continue problemen met de NMBS . Enkele van hen kwamen minstens 3 dagen van de 5 te laat of zelfs niet op school. Uiteindelijk kost het hun nu minder om met de wagen te gaan dan met de trein en ze zijn er in een mum van tijd. Soms werden er zodanig veel treinen afgeschaft dat ze 3 uur onderweg waren voor een traject van normaal 45 minuten . De informatie die er gegeven werd liet ook vaak te wensen over.
Dus ik begrijp wel dat er veel kritiek is op de NMBS.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.