actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 18:06
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Vijf jaar rijverbod voor doodrijder zonder spijt

Benji B. moet een rijverbod ondergaan van vijf jaar en een jaar gevangenis met uitstel. Die straf legde de politierechter van Kortrijk hem vanochtend op. B. reed in november vorig jaar op een parking in Waregem Virginie Petit aan die kort daarna overleed aan haar verwondingen.

Benji B. begon op 20 november 2011 rond te crossen op de parking van het Jeugdcentrum toen de toegang hem werd ontzegd omwille van een privéfeestje. In zijn wildemansrit, onder invloed van xtc, cannabis en alcohol, reed hij Virginie Petit en haar vriend Dimitri Van Lerberghe aan die van het feestje kwamen. Petit stierf een tiental dagen na de feiten aan de gevolgen van de aanrijding.

Krachtig signaal
Voor die feiten kreeg B. de gevraagde maximumstraf. De rechter motiveerde dat hij een krachtig signaal wou geven voor zijn onverantwoord rijgedrag en een totaal gebrek aan normbesef, ook al vond de rechter dat de aanrijding ongelukkig was. De rechter oordeelde ook dat B. weinig doortastend was naar excuses toe.

"Verstandige jongen"
Excuses die de slachtoffers nog niet hebben ontvangen. "Hij was hier opnieuw niet. Dat getuigt van weinig respect", aldus de stiefmoeder van Virginie Petit, die vandaag 23 zou zijn geworden. "Maar de rechter heeft gedaan wat hij kon, en zijn uitspraak goed gemotiveerd. We hadden wel liever een werkstraf gehad." Ook Dimitri Van Lerberghe kon zich vinden in de straf. "Het is een verstandige jongen. Hij vindt dat een rijverbod van vijf jaar wel voldoende is", aldus zijn advocaat.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...der-spijt.dhtml

Mening: Sommige uitspraken van rechters zijn totaal niet van toepassing of veel te licht. De redeneringen hierachter vind ik ook helemaal niet goed onderbouwt. De persoon die met het voertuig reed, reed roekeloos over een parking en was dronken en onder invloed van drugs.
Hier wordt in de uitspraak van de rechter precies helemaal geen rekening gehouden. Ik vind dat hier meer opzicht moet voor komen. Dat ze verschillende feiten uit de misdaad moeten vergelijken en zo een oordeel vellen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2012, 18:54
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Vijf jaar rijverbod, dat begint al te tellen! Maar dat is niet alles wat belangrijk is. Hij zat achter het stuur onder invloed van drank en drugs, terecht dat ze zijn rijbewijs daarvoor afpakken! Maar hij heeft ook iemand doodgereden op een parking, waar veel volk nog zou passeren. Ik vind een jaar celstraf te weinig voor zo iemand, zo'n persoon verdient een langere straf na alles wat hij dit gezin en de vrienden van haar heeft aangedaan.
Vervolgens is "onderbouwt" met een d in de volgende zin:
De redeneringen hierachter vind ik ook helemaal niet goed onderbouwt --> onderbouwd.
Maar zulke fouten gebeuren, ik ben het wel eens met je mening!
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.