actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2014, 16:27
cedric.v*ndewater cedric.v*ndewater is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 46
Nabestaanden eisen vervolging schietende juweliersvrouw

Nabestaanden van een van de overvallers die werd doodgeschoten bij juwelier Goldies in het Nederlandse Deurne (Noord-Brabant) willen dat de schietende juweliersvrouw alsnog wordt vervolgd voor doodslag. Ze dienen daarom een klacht in bij het gerechtshof in Den Bosch, vertelde hun advocaat Peter Plasman vrijdag tegen de openbare omroep NOS.


De Deurnese juweliersvrouw Marina schoot de twee overvallers dood. Het Openbaar Ministerie (OM) oordeelde dat ze mocht schieten om zichzelf en haar man te verdedigen toen ze werden aangevallen.

De nabestaanden hebben vraagtekens bij het standpunt van het OM, legde Plasman uit. Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het echt nodig was om de overvaller die Marina vanachter een deur belaagde met een eerste schot recht door het hart te schieten.

Ze vinden bovendien dat de rechter in zo'n ernstige zaak het laatste woord moet hebben en ze willen in een proces de kans hebben op spreekrecht. Het kunnen uiten van hun gevoelens is van groot belang voor de verwerking, zegt Plasman.


Bron: Het laatste nieuws
Eigen mening: Het is erg voor beide partijen maar wat had er gebeurd als de vrouw niet geschoten had uit zelfverdediging? De nabestaande van de overvallers hebben niet echt een been om op te staan je kan het toch niet maken. Dat de slachtoffers uiteindelijk nog moeten gaan betalen voor dit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd October 2014, 17:19
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Als je iemand doodschiet, ben je eigenlijk in fout. Je kan dat nog wat nuanceren hoor. Wanneer je overvallen wordt, is dat zo'n angstaanjagende gebeurtenis dat je jezelf op de één of andere manier moet verdedigen. Dat is de natuurlijke reactie van een mens. Als je dan nog eens een wapen hebt, is de keuze snel gemaakt over hoe je jezelf verdedigt, denk ik. Ik denk dat je op dat moment niet helder denkt. Het is ik of de ander op zo'n momenten. Dat is al een verzachtende omstandigheid. Maar wat ik ook vind, is dat je godverdomme moet leren om van andermans spullen af te blijven. Het gaat in dit geval om de broodwinning van die mensen, hun levenswerk. Niet moeilijk dat je dat wil verdedigen. Dat is denk ik het volste recht van een mens... En toch, en toch is het fout wat de vrouw eigenlijk heeft gedaan, maar ik kan het ergens nog wel begrijpen door de situatie te bekijken vanuit verschillende invalshoeken. En inderdaad, ik begrijp het verdriet van familieleden van die mensen die zijn doodgeschoten. Zij hebben even goed een rechtvaardigheidsgevoel, en hier enkel en alleen omdat ze die graag zien. Wanneer de pijn bij hen verwerkt is, zullen ze waarschijnlijk ook wel verder nadenken dan dat. Een zware straf hoeft die vrouw zeker niet te krijgen. Ze is zeker geen moordenares. Waarschijnlijk had ze daarvoor nog nooit een vlieg kwaad gedaan in haar leven. Zelfverdediging, angst en rechtvaardigheidsgevoel zijn de dingen die haar parten speelden toen volgens mij, niet het doden op zich...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.