actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th February 2008, 13:04
Lieve De Wachter Lieve De Wachter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 78
Studenten krijgen gratis toegang tot Microsoft-software

Microsoft geeft hogeschool- en universiteitsstudenten gratis en onbeperkt toegang tot software die normaal enkel gebruikt wordt door professionals. Microsoft-baas Bill Gates wil met DreamSpark jongeren de kans geven om zich technologisch te ontwikkelen.

De studenten krijgen toegang tot programma's die het mogelijk maken zelf software te schrijven, professionele webdesigns te ontwerpen of zelfs computerspelletjes te ontwikkelen. Bedrijven die zich hetzelfde softwarepakket aanschaffen betalen normaal om en bij de 3.000 euro.

Lange nachten
Aan het persagentschap Reuters vertelde Bill Gates hoe hij als jonge gast 's nachts uren handleiding las over computersoftware. Volgens hem lag dat aan de basis van de latere ontwikkelingen van Microsoft en de Windows-programma's.

Met het openstellen van de software voor studenten wil Bill Gates een nieuwe generatie van computerontwikkelaars de kans geven hun talent te ontwikkelen: "En door elke mogelijk kostprijs weg te nemen, zullen we steeds meer jongeren aanspreken."

België
In België kunnen 350.000 studenten gratis gebruik maken van de software van Microsoft. Volgens Microsoft België-baas Philippe Vandervoort heeft 70 procent van die studenten potentieel interesse in de toepassingen van DreamSpark.

Momenteel loopt het project in tien landen (waaronder België en de V.S.). Op termijn wil Microsoft wereldwijd bijna een miljard studenten bereiken. Microsoft stelt de studenten ook servers ter beschikking zodat jonge programmeurs hun creaties kunnen delen met de rest van de wereld.

http://www.knack.be/nieuws/technolo...ticle13218.html

Ik vind dit een mooi initiatief, want ik denk dat de kostprijs van dure computerprogramma's voor vele studenten inderdaad een barrière is.
Microsoft doet dit natuurlijk niet voor niets, maar met oog op nieuwe computerontwikkelaars...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th February 2008, 19:14
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Zoals je al zegt, een mooi initiatief. Maar microsoft doet dat niet zo maar. Er zijn heel veel programma's om mee te programmeren. Ze zijn niet allemaal grafisch heel mooi maar dat zorgt er soms net voor dat je het programmeren heel goed moet kunnen. Dit heb ik zelf ondervonden toen ik een jaar Toegepaste informatica heb gevolgd in KDG in Antwerpen. Wij moesten daar programmeren in C, het programma dat we daar voor gebruikte was zeer basic en je moest zelf alles typen. Het gaf vaag aan waar je fouten zitten, daardoor moest je goed weten waar je met bezig was. Mooie programma's doen meestal al het typen voor jou en helpen je als je een fout hebt gemaakt.
Dus ik zie niet altijd het positieve ervan. Er zijn trouwens hopen programma's die heel goed van kwaliteit zijn en gratis. Kijk naar het besturingssysteem Linux, evengoed als Windows maar gratis. Maar Microsoft heeft zo een groot imperium op de markt dat de "gewone" mens zelfs niet weet dat lunux bestaat. En Microsoft doet met stunts zoals de deze zijn imperium nog maar eens vergroten.
We zullen het maar toejuichen, maar ik vind het toch belangrijk om altijd kritisch te staan over zo'n initiatieven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th February 2008, 11:31
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Schitterend

Ik vind dit echt een enorm goed initiatief. Studenten hebben nood aan goede software heb ik al ondervonden . Onze taken moeten steeds creatiever zijn, dit komt omdat er steeds meer mogelijkheden zijn, maar die mogelijkheden moeten ook gebruikt kunnen worden door iedereen en daar gaat microsoft nu aan meehelpen. De software die nu op de markt is is veel te duur om up-to-date te blijven. Danku Bill!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.