actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2018, 15:48
Niels.D*witte Niels.D*witte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Retie
Posts: 47
18 van de 19 verdachten van diamantroof Brussels Airport vrijgesproken bij gebrek aan

De Brusselse correctionele rechtbank heeft achttien van de negentien verdachten van de diamantroof op Brussels Airport vrijgesproken bij gebrek aan bewijs.

De diefstal gebeurde op 18 februari 2013, iets voor acht uur 's avonds. Acht gewapende mannen pleegden toen een overval op een waardetransport van Brink's op Brussels Airport.

De veiligheidsfirma was bezig met het laden van goederen aan boord van de vlucht Brussel-Zürich. De overvallers maakten toen voor ongeveer 37 miljoen euro aan ruwe diamanten buit.

Het parket Halle-Vilvoorde had celstraffen van 1 tot 8 jaar gevorderd tegen de verdachten, maar volgens de rechtbank zijn de elementen die het openbaar ministerie aanvoert onvoldoende om hen schuldig te verklaren. Voor één verdachte, Marc Bertoldi, is er nog geen uitspraak. Zijn aandeel wordt afgesplitst en op een latere datum behandeld.

Datum: 17/5/2018
Bron:https://www.demorgen.be/binnenland/...ewijs-b1e9f50a/

Eigen mening: Ik vind het jammer dat ze mensen zo snel kunnen vrijlaten. Als iemand iets misdaan heeft verdient hij naar mijn mening een straf. Natuurlijk zijn het maar verdachten en is het niet zeker of zij het ook effectief gedaan hebben. Ik hoop dat ze snel met meer bewijzen kunnen komen zodat de verdachten toch de straf krijgen die ze verdienen. Stelen mag niet dus daarvoor moeten ze de daders straffen. Gewone mensen gaan ook gewoon werken om aan inkomsten te komen. Daar moet je niet voor gaan stelen. Ik hoop dus dat de daders snel gestraft worden en niet vrij blijven rondlopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.