actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2008, 13:49
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
63-jarige voetganger dood na aanrijding op zebrapad

63-jarige voetganger dood na aanrijding op zebrapad

Een 63-jarige man is zaterdagavond omgekomen bij een ongeval in het Vlaams-Brabantse Landen. De voetganger stond op het zebrapad toen hij werd aangereden door een wagen, de bestuurder pleegde vluchtmisdrijf.

Het slachtoffer is nog naar het ziekenhuis van Sint-Truiden gebracht, maar overleed daar. De politie ging op zoek naar de dader, maar die ging zichzelf enkele uren na de feiten aangeven. 'De bestuurder wist naar eigen zeggen niet wat hij had aangereden, maar was door de slag zodanig in paniek geraakt dat hij meteen doorreed. Na contacten met zijn familie besliste hij enkele uren later zich toch te melden. De man had gedronken, maar de alcoholintoxicatie was niet van die aard dat ze de oorzaak is van de aanrijding', aldus de Leuvense parketwoordvoerder Patrick Vits. Het gaat om een 47-jarige man uit de regio van Landen. De onderzoeksrechter heeft de man ondertussen onder voorwaarden vrijgelaten.

Bron: Het Nieuwsblad 03-11-2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd November 2008, 18:45
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
De man wordt aangereden en sterft hierdoor dan vraag ik mij af hoe hard deze persoon wel niet is aangereden. Normaal gezien rijdt men toch helemaal niet zo hard in de buurt van een zebrapad uit veiligheidsoverwegingen. En als je iets aanrijdt waarvan je niet weet wat het is zoals in het artikel vermeld, dan neem je toch voor de zekerheid eens een kijkje?

Zo is mijn overgrootmoeder aangereden op een zebrapad en was opslag dood. De familie was er niet goed van dat alle schuld bij het slachtoffer werd gelegd. Dit is nu al wel een hele tijd geleden.

Dan stel ik mij nu toch echt wel de vraag wat is het nut van een zebrapad. Eigenlijk kan je, je niet veilig voelen als je oversteekt en moet je dus steeds op je hoede zijn. Zo is al meerdere malen bewezen dat ze je ook op een zebrapad kunnen doodrijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.