actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd July 2013, 17:52
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Hoe vaak zal je jouw ouders nog zien voor ze sterven?

Komt u nog vaak bij uw ouders over de vloer? Op See Your Folks kunt u becijferen hoe vaak u hen nog zal zien voor ze sterven. Dat lijkt misschien luguber, maar de makers van deze website hopen mensen hiermee bewuster te laten omgaan met de dood.
‘We zijn er van overtuigd dat het verhogen van het bewustzijn over de dood ons kan helpen om het meeste van onze levens te maken’, schrijven de vier Britten die de website See Your Folks op poten hebben gezet. ‘Door dit soort geheugensteuntje worden we aangemaand om ons te concentreren op de dingen die er toe doen, en ons misschien betere mensen te maken.’

De website vraagt om uw land en de leeftijd van vader en moeder in te geven, en hoe vaak u hen op jaarbasis ziet. Die gegevens worden dan gecombineerd met de cijfers over levensverwachting van de Wereldgezondheidsorganisatie, wat een eenvoudige uitkomst oplevert. Onderzoek heeft uitgewezen dat voorzichtige herinneringen aan de dood - zoals deze dus - mensen meer medelevend, gelukkiger en gezonder maakt.


Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130723_00668002
Mening : Ook ik vind dit op het eerste zicht een beetje luguber. Volgens mij kan het niet dat deze website exact kan uitrekenen hoe vaak we onze ouders nog zullen zien voor ze sterven. Maar ergens zie ik er het nut wel van in, vaak vergeten we vaak hoeveel deugd oudere mensen kunnen hebben van een gewoon, simpel bezoekje. Vaak kost het ons geen moeite om eens binnen te springen en we zullen er nadien ook een voldaan gevoel aan overhouden. Zelf ben ik ook van de mening dat we vaak genoeg moeten laten merken aan mensen hoeveel ze voor ons betekenen, het kan namelijk altijd de laatste keer zijn dat we ze zien..
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th July 2013, 17:56
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Eigenlijk is het schandalig dat we een site nodig hebben zodat we beseffen dat familie erg belangrijk is. Voor sommigen kan het misschien een middeltje zijn om wakker geschud te worden. Ik zou de site nooit voor mezelf gebruiken. Ik hecht veel belang aan mijn familie en daarom ben ik ook graag bij hen. Ik heb geen 'afteller' nodig om me te laten zien hoeveel tijd ik nog met mijn familie kan doorbrengen. Persoonlijk vind ik de huidige maatschappij een middel op zich om ons wakker te schudden. Elke dag hoor je dat er mensen sterven door een ernstige ziekte of door een ongeval. Dit zou moeten volstaan om te weten dat je moet profiteren van je leven samen met je familie!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.