actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2014, 11:59
Jonathan V*rwaest Jonathan V*rwaest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 20
In deze 29 Amerikaanse staten kan je nog ontslagen worden omdat je homo bent

TIM COOK UIT DE KAST In een open brief in Bloomberg Businessweek kwam Apple-CEO Tim Cook (53) gisteren uit de kast. "Ik heb het grote geluk dat ik werk in een bedrijf dat beseft dat je alleen kan bloeien als je de verschillen van mensen omarmt", zei hij. "Niet iedereen heeft dat geluk." Hij heeft gelijk. In 29 Amerikaanse staten kunnen werknemers nog steeds ontslagen worden omwille van hun seksuele geaardheid.
De ongelijke behandeling in de VS van holebi's en transgenders op de werkvloer was een doorslaggevende factor voor Cook om de geruchten over zijn geaardheid te bevestigen. Het homohuwelijk wordt in de States stelselmatig goedgekeurd, aldus Cook, maar toch bestaan in een meerderheid van de staten nog wetten die het mogelijk maken mensen te ontslaan op basis van hun geaardheid.

De VS hebben geen federale wet die andersgeaarde werknemers tegen discriminatie beschermt. Terwijl sommige staten en steden hun eigen wetten hebben ingevoerd, zijn er nog altijd 29 staten waar werknemers ontslagen kunnen worden omdat ze homo zijn. Dat betekent dat meer dan de helft van de Amerikaanse werknemers kwetsbaar is voor discriminatie op het werk.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...homo-bent.dhtml

Mijn mening: Ik dacht dat Amerika bij alles bijna de eerste was als het gaat om ontwikkeling. Ik wist niet dat je daar kon ontslagen worden met als reden dat je anders geaard bent. Dit heeft niks te maken met de prestaties die deze mensen leveren op het werk. Dit is een vorm van discriminatie die nergens op slaat. Niet dat discriminatie ooit wel terecht is maar dit vind ik toch heel vreemd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.