actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2009, 00:32
Stefanie.Buts's Avatar
Stefanie.Buts Stefanie.Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Itegem
Posts: 73
Stunt met meteoriet breekt Tele2 zuur op

De Letse operator van mobiele telefonie Tele2 heeft dinsdag toegegeven dat de inslag van een meteoriet een reclamestunt was. De regering is woedend en presenteert Tele2 een rekening van 26.000 dollar. Er dreigt ook een strafrechterlijk onderzoek.

Maandag ging het nieuws de wereld rond dat nabij de noordelijke Letse stad Mazsalaca een meteoriet was ingeslagen en daarbij een grote krater had geslagen. Maar toen er massaal wetenschappers, journalisten en brandweerlieden ter plekke aankwamen, bleek dat de inslag vals was.

Tele2 heeft toegegeven de dader te zijn en heeft eraan toegevoegd dat het de bedoeling was de wereld ander nieuws te willen geven dan de economische crisis die het land treft.

Het Letse ministerie van Binnenlandse Zaken voelt zich beledigd en wil met de mobiele operator niets te maken hebben. Tele2 mag een rekening van ongeveer 26.000 dollar verwachten voor de veroorzaakte schade. Bovendien dreigt er een strafrechterlijk onderzoek.

Bron: De Standaard 27 oktober 2009

Waarom kiezen ze dan net voor een inslag van een meteoriet? Ik snap de link niet... Tele2 <-> meteoriet . Het is gewoon een mediastunt van Tele2 waar nu een duur prijskaartje aan vast hangt. Als ze nu gewoon die 26000 euro + het geld voor het maken van die 'krater' eens in iets nuttig staken. Wat is er mis om het geld aan een goed doel te geven? Oh, even vergeten: dit is waarschijnlijk niet voldoende sensationeel om in de media te verschijnen .
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2009, 11:29
vincent.van.houtven's Avatar
vincent.van.houtven vincent.van.houtven is offline
Student KHK
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 49
Haha, dit is best wel grappig, maar wel een dure grap. Het is hun eigen schuld. Wie doet nu zoiets, een meteorietinslag faken? Voor mij part hadden ze de boete nog hoger mogen leggen.
__________________
GrtZz...Vincent V H
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2009, 11:37
marijn.van.de.waeter marijn.van.de.waeter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 28
Op zich is dit zeer grappig om te lezen. Maar ik kan mij voorstellen dat de wetenschappers en brandweerlieden dit niet zo grappig vonden toen ze daar voor niets aankwamen. Ik begrijp dan ook waarom tele 2 zoon hoge boete krijgt. Waarschijnlijk had de regering al een soort van "rampenplan" opgestart of een dergelijke actie. Maar ik denk niet dat 26.000 dollar zo een grote impact heeft op de financiën van tele 2 dan een meteoriet op de aarde zou geven.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th November 2009, 11:49
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Tjonge jonge

Wat een verschrikkelijk kinderachtig idee. Bedacht op café na de vergadering na enkele tientallen consumpties? Ze maken zichzelf zo belachelijk! Misschien moeten ze zich meer bezighouden met hun mobiel getelefoneer en het nieuws maken overlaten aan mensen die daar (blijkbaar) wel bekwaam voor zijn.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 24th November 2009, 12:17
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
Tele2 moet 26.000 euro schadevergoeding betalen, anderzijds -crisis of geen crisis- is er wel een mooie reclamecampagne uitgespaard. Volgens mijn mening is die schadevergoeding veel te laag om ethische, maatschappelijke en marketing verwante codes/wetten te breken...

Wat denken jullie?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 24th November 2009, 20:09
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Stunt met meteoriet breekt Tele2 zuur op

De sanctie is niet zwaar genoeg. De media aandacht die ze nu hebben behaald is enorm. Over heel de wereld kennen ze nu Tele2. Of het nu negatieve of positieve reclame is. Reclame is reclame. Men zou deze zender een veel grotere geld boete moeten geven. En duidelijk regels opleggen zodat dit soort gedrag zich nooit meer herhaald door zenders. Het toppunt van het behalen van zoveel mogelijk kijkcijfers is toch wel bereikt. Als dit nog lang zo door gaat dan staan binnenkort de Marsmannetjes in België.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 24th November 2009, 21:18
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik heb geen enkel probleem met de stunt van Tele2. Ik vind ze zelfs goed gevonden! (Oké weinig link tussen meteoriet en Tele2, maar toch origineel!)

Ik begrijp trouwens niet waar de overheid het recht vandaan haalt om dat geld te eisen? Op grond van wat eisen zij dat? Als wetenschappers massaal op zo'n bericht reageren zonder het dubbel te checken dan is dat toch hun eigen schuld. So what?

En trouwens: Als de overheid aan iedereen die 'gelogen nieuws' de wereld instuurt een schadevergoeding moet vragen, dan hadden we geld over in plaats van tekort! Hoe vaak verzinnen (o nee, sorry, 'leiden af') mediazenders wel geen verhaaltjes om aandacht te trekken!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 3rd December 2009, 13:21
bob.van.leemput bob.van.leemput is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bouwel
Posts: 34
Juist is juist!

Persoonlijk zou ik, moest ik in de regering van het land in kwestie zitten ook een boete of straf opleggen aan de bedenkers. Eerst zijn er heel veel mensen euforisch over het nieuws, wie weet welke ontdekkingen komen er uit verder onderzoek van de meteoriet, er worden cameraploegen, onderzoeksteams,... op afgestuurd, en dan blijkt het allemaal om een grap te gaan. Niet grappig dus. Vooral niet als je bedenkt dat dit geld heeft gekost aan de overheid, tv-ploegen, reporters, eventuele onderzoeksteams,...Juist is juist, recht moet gesproken worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.