actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2013, 13:34
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Tieners (15) vermoorden omaatje en stelen haar geld om pizza mee te kopen

Tieners (15) vermoorden omaatje en stelen haar geld om pizza mee te kopen
Door: Kristien Gijbels Morato
11/05/13 - 05u13 Bron: The Sun

De 15-jarige Jiervon Bartlett en Nayed Hoque hebben een laffe moord op hun geweten. De Britse tieners beroofden en vermoordden de 85-jarige halfblinde Paula Castle, enkel en alleen zodat ze genoeg geld zouden hebben om pizza te kopen.
De jongens hadden de oma, die net naar de supermarkt was geweest, op klaarlichte dag omgeduwd en gingen er met haar handtas vandoor. Paula werd voor dood achtergelaten. Ze stierf één dag later aan haar verwondingen.

Twee diefstallen
Op camerabeelden is te zien hoe Jiervon en Nayed haar bankkaarten gebruikten om pizza uit te halen en om een herlaadkaart te kopen. Het duo sloeg een dag later weer toe: deze keer stalen ze de handtas en 142 euro van de 75-jarige Rose Mohamed. Hiermee kochten ze opnieuw een herlaadkaart en een broek voor Bartlett.

Bartlett en Hoque zitten momenteel een celstraf van zes jaar uit. Paula's schoondochter Jane is allesbehalve blij met die straf: "Ik ben blij dat de nachtmerrie voorbij is, maar zes jaar lijkt ongelooflijk kort voor wat ze gedaan hebben. Ze hebben meerdere misdaden op hun geweten, waaronder een aantal gewelddadige misdaden. Ze richtten zich vooral op kwetsbare, oudere en gehandicapte mensen. Spijt hadden ze niet, want de volgende dag hebben ze opnieuw een oud vrouwtje aangevallen. Ze wisten op dat moment goed genoeg dat mijn schoonmoeder in het ziekenhuis lag. Haar kleinkinderen zijn er erg van geschrokken en zijn boos, uiteraard. Twee kleinkinderen zijn even oud als de daders, en dat is al een heel grote schok op zich. Ze verdienen een veel zwaardere straf."

Eigen mening:
Ik vraag mij dikwijls af wat deze mensen bezielt. Waar is het respect voor andere naartoe? Ik snap simpelweg niet hoe je het over je hart krijgt om weerloze oudjes zo toe te takelen. Moeste ze de gevolgen er nu niet van weten tot daar toe. Maar ze wisten maar al te goed dat de oude dame van de eerste overval er slecht aan toe was. Een dag later en ze doen het opnieuw. Het spijtige vind ik dan dat een straf van zes jaar waarschijnlijk het zwaarste is dat ze minderjarigen kunnen geven. Ze zijn zich duidelijk bewust van wat ze hebben gedaan en tonen geen spijt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2013, 11:03
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Tieners (15) vermoorden omaatje en stelen haar geld om pizza mee te kopen

Dit is nu mijn derde reactie op één kwartiertje tijd op een artikel waarin er een moord is gepleegd. Eerst een klein kind, dan een volwassen man en nu al een bejaarde. Ik begin me echt zorgen te maken over onze samenleving. De jongens die de misdaad hebben gepleegd zijn 15 jaar. Als ik dan denk ik functie van mijn opleiding, zijn dat de leerlingen waaraan wij les moeten geven. Kinderen van die leeftijd komen in mijn klas te zitten en daar moet ik uren les aan geven. Ik mag niet alle kinderen op dezelfde manier bekijken, maar toch zet me dit aan het denken. Er is inderdaad een tekort aan respect. Het leven is hier precies zoals in de jungle: wet van de sterkste! Ik ben er niet goed van en ik hoop dat de jongens tijdens hun celstraf eens goed gaan nadenken over hun daden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.