actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2011, 18:20
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Prijzen vastgoed stijgen licht

Prijzen vastgoed stijgen licht

Huizen en appartementen zijn licht duurder geworden. Dat blijkt uit gegevens van de Belgische notarissen.De woonhuizen in ons land werden in het derde trimester van 2011 voor gemiddeld 215.255 euro verkocht. Dat is 1,2% meer dan tijdens het tweede trimester. De prijsstijging doet zich vooral in Brussel voor, waar de gemiddelde prijs van een woonhuis met 3,3% klimt van 364.900 euro naar 376.949 euro. In Wallonië was de stijging met 2,4% iets minder uitgesproken. De gemiddelde prijs klokte er af op 167.879 euro. In Vlaanderen was er zelfs een lichte daling. De gemiddelde prijs zakte er 0,1% tot 226.281 euro. Voor appartementen steeg de gemiddelde prijs in België van 202.736 euro naar 207.825 euro, wat een toename met 2,5% inhoudt. Deze stijging is vooral toe te schrijven aan de prijsevolutie in Vlaanderen, waar de gemiddelde prijs doorstoomt van 207.822 euro naar 215.005, een stijging van 3,5%. In Wallonië is de trend net omgekeerd en daalt de prijs met 3,6% naar een gemiddelde van toch nog 152.011 euro. In Brussel blijft de gemiddelde prijs van een appartement stabiel, met een stijging van 0,4% naar 209.141 euro. Vlaanderen heeft wel de grootste invloed op het nationaal gemiddelde omdat het grootste deel van de transacties hier plaatsvindt.
Gazet Van Antwerpen 11/10/2011

Mening: Ik heb dit artikel geplaatst omdat ik het belangrijk vind dat iedereen ervan bewust wordt dat het leven duurder wordt. Niet enkel bouwgronden en huizen worden duurder, maar ook de alledaagse dingen zoals naar de supermarkt gaan. Naar mijn mening zijn er nog steeds te weinig mensen bij wie dit doordringt. Op zich begrijp ik wel dat de prijzen duurder worden, want er is meer vraag dan aanbod en mensen willen meer luxe en comfort. Naar mijn mening zouden ze dergelijke artikels meer moeten publiceren zodat de jeugd weet wat ze later te wachten staat en dat het noodzakelijk is om te sparen voor later. Anders kom je er volgens mij niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.