actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2010, 19:05
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Jongste lid Kortrijkse steamingbende is amper elf

De politie van de zone Vlas (Kortrijk-Kuurne-Lendelede) heeft zeven jongeren opgepakt die verdacht worden van een diefstal met geweld op een groepje scouts. Dat meldt de politie. De daders zijn allochtonen tussen elf en veertien jaar. Ze worden onder toezicht van de jeugdrechter geplaatst.

Op zaterdagnamiddag 9 oktober werd in de Simon Stevinstraat een groepje scoutsjongeren belaagd door zeven jonge tieners, allen allochtonen. Onder bedreiging van een mes moesten de scouts hun geld en gsm afgeven. Daarop verdwenen de boefjes.

Hervallen
Geduldig speurwerk liet de politie toe om de bende in kaart te brengen en de jongeren te identificeren. Het gaat om zeven minderjarigen tussen elf en veertien jaar. Ze werden allen onder toezicht van de jeugdrechter geplaatst. Eén van de jongeren maakte zich maandag opnieuw schuldig aan een strafbaar feit. Hij pleegde een winkeldiefstal. (belga/eb)

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...amper-elf.dhtml
09/11/10 14u19

Mijn mening:
De bendeleden zijn nog zo jong, ik vraag me af wat de aanleiding was en wat hun ouders hiervan zullen zeggen.
Ik vind dat de jeugdrechter de jongens een strenge straf moet geven, als men al niet meer veilig is tijdens de activiteiten van een jeugdbeweging ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.