actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2011, 20:36
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Vrouw uit Aalst die kinderen vermoordde pleegt zelfmoord

De 30-jarige vrouw die eind augustus haar twee kinderen ombracht in Aalst, is woensdag overleden aan de gevolgen van een poging tot zelfdoding in de gevangenis van Brugge. Dat bevestigt het parket van Dendermonde vrijdag. De vrouw had zware waanideeën en was na de feiten te verward om te beseffen dat ze haar kinderen had doodgeslagen.


De lichamen van de kinderen, twee jongens van zeven en acht jaar oud, werden op 26 augustus gevonden in een appartement op de tweede verdieping aan de Molendries in Aalst. De doodsoorzaak was repetitief zwaar traumatisch geweld en volgens de vaststellingen van de wetsdokter hadden de kinderen zich hevig verweerd.

De moeder was een 30-jarige vrouw met de Nederlandse nationaliteit, die geboren werd in Angola. De vrouw had waanvoorstellingen en werd gelet op haar geestestoestand opgenomen worden in de psychiatrische afdeling van de gevangenis van Brugge.

Op vrijdag 21 oktober ondernam de vrouw een poging tot zelfdoding in de gevangenis. Ze overleed woensdag aan de gevolgen van de wanhoopsdaad. De strafvordering tegenover de vrouw vervalt door haar overlijden.

Bron: http://www.vandaag.be/binnenland/82...-zelfmoord.html

Eigen mening:

Ik vind het zeer erg wat de moeder haar kinderen heeft aangedaan. Een moeder heeft een verantwoordelijke functie en ze had hulp moeten zoeken toen het nodig was. Ze had moeten beseffen wat ze haar kinderen heeft aangedaan en daar voor gestraft worden. Zelfdoding is geen manier voor vergiffenis te krijgen. Er zijn andere oplossingen/methodes.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2011, 23:11
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 60
Dit bewijst nog maar eens dat sommige mensen helemaal niet in staat zijn om kinderen op te voeden. Hoewel sommige mensen op latere leeftijd iets kunnen meemaken dat hen mentaal helemaal verandert. Dit verandert echter helemaal niets aan wat deze vrouw heeft gedaan. Ze had inderdaad al vroeger hulp moeten zoeken of misschien hadden familie of vrienden ook kunnen zien dat er iets niet pluis was..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th October 2011, 23:42
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Essen
Posts: 54
Je hoort het als maar vaker. Mensen vermoorden iemand, of meerdere personen, en plegen nadien zelfmoord. Persoonlijk vind ik dat er een onderscheid moet gemaakt worden tussen zelfmoord direct na de dood, of in de gevangenis. Geen van beide keur ik goed uiteraard. Zelfdoding direct na een misdaad beschouw ik als een wanhoopsdaad. De persoon in kwestie beseft wat hij/zij net heeft gedaan, en kan hier niet mee leven. Meestal zijn deze mensen op dat moment in hevige shock toestand. Maar in staat zijn om zelfmoord te plegen in een gevangenis vind ik helemaal niet kunnen. Een gevangenis sluit mensen op om andere te beschermen, maar ik vind dat een gevangenis ook moet instaan voor de veiligheid van de gedetineerden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.