actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 24th January 2013, 23:40
NvM NvM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Jan 2013
Locatie: eersel
Posts: 6
Exuses Jonas, 5 van de 8 zie je losgaan op een onschuldige weerloze jongeman. De overige 3 stonden erbij, en keken ernaar. Ook behoorlijk pervers en strafbaar. Gelukkig zijn zij nu alle acht in handen van de Nederlandse justitie.
Overigens ben ik het helemaal met J*roen Bosmans eens dat de straf niet voor alle acht de heren gelijk moet zijn. Maar het drietal dat toekeek mag wat mij betreft wel een tijdje langs de snelweg zwerfafval gaan ruimen, inclusief strafblad en boete.
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 25th January 2013, 17:55
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Tellen lukt nie zo goed volgens mij?
bekijk die beelden nu nog eens
je ziet alleen tom,brett en brent iets doen met die jongen en de rest is doorgewandeld.

en niet zoals jij zegt 5, politie zegt zelf dat er 3 worden aanzien als daders
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 25th January 2013, 18:18
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Drie minderjarigen beschuldigd van poging doodslag na mishandeling

Drie minderjarigen beschuldigd van poging doodslag na mishandeling


TURNHOUT - Tom K. (17), Bob S. (16) en Stefano B. (15), de drie verdachten die in een Nederlandse cel zitten vanwege de mishandeling van een 22-jarige jongeman in Eindhoven, worden alledrie beschuldigd van poging tot doodslag in vereniging. Dat meldt een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Den Bosch. De vijf jongeren die in de cel in Turnhout zitten, werden onder voorwaarden vrijgelaten. Zij stemmen niet in met hun overlevering naar Nederland.



De zeventienjarige Tom K. geldt als de uitlokker van het incident: hij duwde het slachtoffer als eerste tegen de grond. De andere twee verdachten hebben niet actief meegedaan aan het geweld. De drie jongens riskeren twee jaar celstraf. Als ze als volwassene berecht worden, is de maximale gevangenisstraf in Nederland tien jaar cel.

De jongens blijven nog zeker veertien dagen vastzitten. Peter van de Laar, advocaat van Tom K. heeft dat vrijdag gezegd na afloop van de voorgeleiding bij de Nederlandse onderzoeksrechter. 'Deze beslissing ligt in de lijn van de verwachting. Het is dramatisch, maar realistisch', zo citeerde Omroep Brabant de raadsman.


Vijf verdachten in België stemmen niet in met overlevering

De vijf jongeren die in de Turnhoutse gevangenis zitten, en voor wie Nederland een aanhoudings- en overleveringsverzoek heeft ingediend, hebben niet ingestemd met hun overlevering. Dat meldt persrechter Rita Heylen van de Turnhoutse rechtbank van eerste aanleg. De vijf zijn vrijdag door de onderzoeksrechter onder voorwaarden vrijgelaten.

De vijf jongeren mochten vrijdag opnieuw naar huis, nadat ze zich donderdag hadden aangemeld bij de Belgische politiediensten naar aanleiding van het Nederlandse overleveringsverzoek.

Ze dienen zich echter wel wekelijks aan te melden bij de lokale politie van Turnhout en mogen het land voorlopig niet verlaten. Ook wanneer de Belgische justitie of politie hen specifiek vraagt zich aan te bieden, moeten zij daaraan gevolg geven. Ze moeten bovendien een vast adres houden en moeten elke wijziging daaraan onmiddellijk melden.

De verdere gerechtelijke procedure in ons land kan voor de vijf nog enige tijd in beslag nemen, aangezien de betrokkenen geen instemming hebben gegeven voor hun overlevering aan Nederland. De procedure moet daarom verder via de raadkamer worden afgehandeld.


Blog HN, 25-01-2013
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 25th January 2013, 22:09
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Drie minderjarigen beschuldigd van poging doodslag na mishandeling

Het is een goede zaak dat de daders, misschien niet allemaal, gevat zijn. Zinloos geweld is een echte rage en hier moet dringend tegen worden opgetreden. Dit kan absoluut niet! In theorie zijn er naast de eigenlijke daders ook zoveel ooggetuigen die weigeren om hulp te roepen of om zelf in te grijpen. Dit zegt naar mijn mening ook veel over de maatschappij en de visie van het individu in de samenleving. Zwijgen mensen uit angst om zelf geen slachtoffer te worden van zinloos geweld? Zijn mensen liever ramptoerist dan een medemens hulp te bieden? Trekken mensen zich van elkaar niets meer aan? Allemaal vragen die ook in theorie 'ja' als antwoord hebben. Dit baadt mij ernstig zorgen, want door de opkomst van het individu en de manier waarop de samenleving is opgebouwd zijn dit soort van verschijnselen eens te meer waar te nemen. Dit vind ik echt jammer. Hoe kan er op lange termijn en op grote schaal vrede zijn als we nog niet eens in staat zijn (of gewoonweg niet durven of willen) om onze naaste burger te helpen? Misschien wel iets om even over na te denken ...
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 26th January 2013, 13:54
NvM NvM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Jan 2013
Locatie: eersel
Posts: 6
Citaat:
Orgineel gepost door J*nasHeyns
Tellen lukt nie zo goed volgens mij?
bekijk die beelden nu nog eens
je ziet alleen tom,brett en brent iets doen met die jongen en de rest is doorgewandeld.

en niet zoals jij zegt 5, politie zegt zelf dat er 3 worden aanzien als daders


Excuses voor dat het 'tellen nie zo goed lukt' zoals je zelf formuleert. Wel eens van drogredenen gehoord? Als jij op je overdaad aan taal- en spelfouten let, dan zal ik in het vervolg wat beter 'tellen'.


Het blijft fascinerend dat je 'de rest' die 'is doorgewandeld' vrijwel geheel vrijpleit van schuld. Maar het is duidelijk dat deze discussie met deze reden daarom een gebed zonder eind is. Mocht het slachtoffer zijn overleden, dan waren zij medeplichtig aan doodslag, en als het slachtoffer nu óók een goede advocaat in de arm neemt dan komen ook deze vijf medeplichtigen hier niet zomaar mee weg. We zullen het vanzelf zien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.