actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > R.Z.L. > Zeitgeist
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th August 2024, 17:30
bijlinda's Avatar
bijlinda bijlinda is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Hasselt
Posts: 1,767
Question Daten in L.A.

Uithuilen in een miljoenenstad is een eenzame aangelegenheid


Daten in Los Angeles kan voelen als: de wind in je haar terwijl je in een cabriolet door de majestueuze Malibu Canyons richting de Stille Oceaan zoeft. Cocktails nippen in een bar aan Sunset Boulevard onder gesigneerde foto’s van beroemdheden. Schaterlachen om een wereldberoemde komiek in een intiem comedytheater. Het sap van onvoorstelbaar sappige Californische aardbeien van je kin vegen op de zonovergoten versmarkt in hartje Hollywood.



Als ik op ze terugkijk, krijgen mijn eigen herinneringen aan dates uit het verleden een glanzend laagje, alsof het filmfragmenten zijn. Steden als New York en Los Angeles hebben dit effect; voordat ik er naartoe verhuisde kende ik ze immers al uit klassieke romantische komedies als Breakfast at Tiffany’s en Pretty Woman.

Op deze plekken overwint de liefde alles, veelal geholpen door de charme van de stad zelf. Maar net als een film nooit het hele verhaal vertelt, is het hier in werkelijkheid natuurlijk helemaal niet zo glamoureus.


Daten kan ook verschrikkelijk zijn

Tussen de schaarse momenten die een close-up waard zijn, zitten heel veel oninteressante of ronduit vervelende gesprekken, opdringerige mensen, slechte maaltijden, waterige drankjes, onbeantwoorde sms’jes, pijnlijke katers, frustrerende miscommunicaties en verdrietige break-ups.

Uithuilen in miljoenensteden is een eenzame aangelegenheid, of je dat nou in het ov doet terwijl andere passagiers ongemakkelijk wegkijken, of in de privacy van je eigen auto.

Sinds ik getrouwd ben date ik zelf niet meer, maar als ik mijn actief datende vrienden in Los Angeles mag geloven, is er de afgelopen jaren niets veranderd.

Een vriendin noemt daten in de stad een ‘hellscape’; een hels landschap van mannen én vrouwen – ‘voornamelijk acteurs’ – die zich weigeren vast te leggen en altijd op zoek zijn naar iets beters. Een ander klaagt dat de meeste mensen op de apps direct dwingend op een ontmoeting aansturen, soms zelfs op dezelfde avond, omdat ze zo snel mogelijk willen weten wat voor vlees ze op fysiek vlak in de kuip hebben.


New York versus Los Angeles

Volgens een vriend die net zoals ik in zowel New York als Los Angeles gedatet heeft, hebben beide steden hun nadelen: “In New York ontmoet je minder snel echt leuke mensen dus ben je noodgedwongen veel meer met daten bezig, in LA kan je een avond lang geweldige chemistry hebben om daarna nooit meer wat van die persoon te horen”.

En waar samen met je geliefde een ritje door de Malibu Canyons maken heel romantisch klinkt, is regelmatig de stad moeten doorkruisen voor een date in Los Angeles een dealbreaker. “Ik ken mensen die ‘geen Westside’ in hun datingprofiel hebben staan”, zegt een kennis uit mijn buurt, verwijzend naar de wijken vlak bij het strand. Als het druk is op de weg duurt het al snel een uur tot anderhalf om daar te komen vanaf onze Eastside, die dichter bij de bergen ligt.

Eén vriendin ziet het positiever in: “Het gebeurt niet altijd, maar op een echte leuke date leer ik een andere kant van Los Angeles kennen.” Ze heeft gelijk: in een stad met vier miljoen mensen zijn er ontelbare manieren om de omgeving te beleven en het soort unieke nieuwe herinneringen te maken die later, in de achteruitkijkspiegel van je geheugen, uit een film lijken te komen waarin je zelf de hoofdrol speelde – of de persoon met wie je toen op date nu nog naast je slaapt of niet.


Blog Trouw, 14-08-2024 (Mari Meyer)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.