actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2008, 10:11
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Dure villa prins Laurent roept vragen op bij politici

De verhalen over de dure villa van prins Laurent op het eiland Panarea, voor de kust van Sicilië, vallen niet in goede aarde bij een aantal politici. Ze stellen zich luidop vragen bij de financiën van de prins. Dat meldt Het Nieuws van vtm.

Prins Laurent heeft een villa op Panarea, waarvoor hij een half miljoen euro zou neergeteld hebben. Naar verluidt ligt de villa met vier slaapkamers er tegenwoordig vervallen bij, omdat de prins nog geen renovatiewerken heeft laten uitvoeren.

Een aantal politici stelt zich vragen bij de financiën van Laurent, die jaarlijks 300.000 euro van de staat krijgt. Pol Van Den Driessche (CD&V) herinnert eraan dat Laurent 'bijna ging schooien' bij de gewestregeringen voor geld voor zijn milieu-instituut. Hij wijst ook op het marinefraudeproces van vorig jaar, en het feit dat 'papa het gefoefel heeft moeten terugbetalen.'

Ook Patrik Vankrunkelsven (Open Vld) vindt het niet kunnen. 'Je kan niet aan de ene kant zeggen dat je arm bent en geld vragen aan de bevolking en aan de andere kant tonen dat je een exclusieve villa kan kopen in Italië', zegt hij. 'Dat is liegen tegen de mensen en dat is onaanvaardbaar voor een prins.'

Jean-Marie Dedecker (LDD) is resoluut: 'Het is geld van de belastingbetaler, en ik wil weten wat daarmee gebeurt.'

Op de vraag of prins Laurent überhaupt nog een dotatie moet krijgen, antwoordt Pol Van Den Driessche overigens ook duidelijk: 'De koning mag van mij een riante dotatie krijgen, de koningin-weduwe mag ook een beetje krijgen, en de kroonprins ook. Maar de rest van de familie moet gaan werken.'

De politici vinden ook dat er, als er een nieuwe regering is, een ernstig debat moet komen over hoeveel het koningshuis de bevolking mag kosten. sdg

De Standaard - 6 maart 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th March 2008, 12:50
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Ons geld?

Ik ben eens benieuwd wanneer dit weer gaat uitkomen. Deze villa heeft de prins gekocht met hoogst waarschijnlijk ons geld... Ik vind dat er dringend onderhandeld moet worden over de dotaties van de koninklijke familie.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th March 2008, 10:19
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Heeft het nog iemand gemerkt? De Familie Albert is precies bezig met een promotieactie de laatste maanden! Of hoe mag je dat noemen?
Elk familielid is bezig met bezoekjes brengen aan verschillende organisaties en jawel ook Vorselaar!
En laatst zag ik in de boekenwinkel op de voorpagina van Story of Dag Allemaal, laat dat nu in het midden: Exclusief privéfamiliefeest bij Matilde.

Whaaawww... en dan die foto's erbij... aandoenlijk!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.