actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2012, 17:29
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Thumbs up 171.000 nieuwe jobs zijn opsteker voor Obama

171.000 nieuwe jobs zijn opsteker voor Obama

In de Verenigde Staten zijn er in de afgelopen oktobermaand zo’n 171.000 jobs bijgekomen. Dat is een pak meer dan de 125.000 die analisten verwacht hadden. Het nieuws is op slechts 4 dagen van de presidentsverkiezingen een opsteker voor Obama. Rivaal Romney minimaliseert.

De stijging is merkbaar in nagenoeg iedere bedrijfstak. Investeerders zijn dan ook heel tevreden met het nieuws en dat is merkbaar op de beursvloer. Het is de 25e opeenvolgende maand dat er jobs bijkomen. Er zijn nu al 580.000 jobs meer dan toen Obama zijn ambtstermijn begon.

Tegelijkertijd is de werkloosheid in het land opnieuw gestegen van 7,8 tot 7,9 procent. Dat klinkt nogal contradictorisch, maar dat komt enerzijds doordat er de afgelopen maand ook een aantal jobs zijn verloren gegaan en anderzijds omdat de Amerikaanse overheid mensen pas als werkloos meetelt als ze ook actief op zoek zijn naar een job.

Het Witte Huis noemt de cijfers “het bewijs dat de economie stilletjes aan geneest van de grootste economische crisis sinds de Grote Depressie”. Daarnaast is het nodig om Obama’s beleid verder op te volgen “om het gat te vullen dat de recessie geslagen heeft”.

“Economie staat virtueel stil”

Obama’s rivaal Mitt Romney noemt de stijging van de werkloosheid het bewijs dat de “economie virtueel stil staat”. De laatste dagen profileert Romney zich als een succesvol zakenman met de nodige ervaring om de sputterende economie terug op gang te brengen.

“De werkloosheidscijfers zijn hoger dan toen Obama aan zijn ambtstermijn begon”, klinkt het in het Romneykamp. “Er zijn nog steeds miljoenen Amerikanen op zoek naar een job.”

Bron: DeRedactie
Mening:
Ik denk dat we hier het bewijs zien dat Obama wel degelijk goed werk verricht heeft. Hij heeft op 4 jaar bijna 600 000 jobs gecreëerd. Ik hoop dat dit de kiezers in de Verenigde Staten definitief over de streep trekt om op Obama te stemmen. Romney minimaliseert dit allemaal. Hij zegt dat hij de nodige ervaring heeft om de economie terug uit het slop te halen. Hij heeft natuurlijk makkelijk praten. Ik vind dat Obama op deze 4 jaar geweldig veel vooruitgang geboekt heeft. Hij heeft voor een goede ziekteverzekering gezorgd en hij heeft enorm veel jobs gecreëerd. Ik hoop dat hij de kans krijgt om zich verder te bewijzen en de Verenigde Staten er terug bovenop helpt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2012, 19:31
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
Bush

We mogen ook vooral niet vergeten dat Obama een van de moeilijkste tijden heeft gekregen om mee te beginnen. Ten eerste moest hij de problemen van 8 jaar Bush opruimen. Want deze had te veel tijd in zijn 'war on terrorism' gestopt. Het spreekt voor zich dat er dan ook oeverloos veel budget hierin is verdwenen.

Ten tweede was obama ongeveer anderhalve maand na het legendarische faillissement van Lehman Brothers verkozen. De crisis was volop met haar opmars bezig, en de economische omstandigheden waren alles behalve goed. Hij moest keuzes maken die de levens van miljoenen kon veranderen.

Als iemand in zo'n barre omstandigheden toch nog zoveel heeft kunnen doen, dan kan ik enkel hopen dat hij dat nog een tweede termijn mag doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd November 2012, 12:28
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind dat Obama niets dan respect verdient voor al hetgeen hij verwezenlijkt heeft onder die moeilijke omstandigheden. Hopelijk hebben de kiezers dat door en weten ze ook dat ze met Romney weer een Bush verkiezen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.