actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2011, 08:44
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Tiener gedood bij manifestatie in Aden

In de Jemenitische stad Aden is zaterdagavond een 16-jarige jongen gedood door een verdwaalde kogel. Het incident gebeurde bij het uiteendrijven van een manifestatie door de veiligheidsdiensten. Al voor de negende dag op rij vragen de manifestanten in Jemen het vertrek van de president, die intussen ruim 32 jaar aan de macht is.

De tiener bevond zich nabij zijn woning in de wijk van sjeik Osman toen hij dodelijk werd getroffen. De ordediensten probeerden op dat ogenblik honderden manifestanten uiteen te drijven, aldus familieleden van het slachtoffer.

Volgens het persagentschap AFP is dit het tiende dodelijke slachtoffer in Aden sinds het uitbreken van onlusten woensdag in de belangrijkste stad in Zuid-Jemen. In meerdere wijken van de stad namen voor de vierde opeenvolgende avond duizenden mensen deel aan manifestaties tegen het regime

Bron: De Standaard online
zondag 20 februari 2011

Eigen mening: Ik vind het spijtig dat door zo'n geweldadige acties mensen moeten sterven. In dit geval is het zelfs een jongen van 16 jaar, hij heeft waarschijnlijk zelf nog niet veel te maken gehad met de politiek.
Ik begrijp dat de mensen in dit land hun mening willen uiten, maar ik vraag mij telkens af waarom het altijd zo geweldadig moet zijn. Er moeten toch andere manieren bestaan om hun mening te laten gelden. Omdat de actievoerders met zo veel zijn, is het te verstaan dat de politie en hard moet optreden. Maar in dit artikel spreken ze over een "verloren kogel' dit wil volgens mij nog niet zeggen dat het een kogel van een politie agent is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.