actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th January 2011, 15:50
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Succes Apple haalt Nokia onderuit

HELSINKI - Het aandeel van de finse gsm-fabrikant Nokia verliest vandaag bijna negen procent in reactie op zwakke kwartaalcijfers. De schuld van Apple, moet het management toegeven.

Nokia heeft moeite met het bekampen van de concurrentie, zoals de iPhone van Apple, gaf Nokia-topman Stephen Elop vanochtend toe bij de voorstelling van de kwartaalresultaten. "De industrie is veranderd, en nu wordt het hoog tijd dat Nokia sneller verandert." Het aandeel werd op de beurs van Helsinki meteen afgestraft: het ging tot 8,7 procent lager.

Het marktaandeel van Nokia staat al sinds 2007 onder druk. Midden februari gaat het bedrijf zijn nieuwe strategie bekendmaken.

In het vierde kwartaal, het eerste onder leiding van Elop, boekte Nokia een nettowinst van 745 miljoen euro. Dat was meer dan analisten hadden verwacht. De winst lag wel 21 procent lager dan de 945 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De omzet kwam uit op 12,7 miljard euro, iets meer dan de 12,4 miljard waar analisten van uitgingen.

De jaarwinst zakte 9 procent tot 3,2 miljard euro. De omzet lag 4 pct lager, op 42,5 miljard euro.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening:
Dit bericht had ik al eerder verwacht in de actualiteit omdat ik voor mijn onderwijsvak economie als taak een documentatiemap moest maken en dit gegeven kwam ook terug in de artikels van mijn docent. Het is duidelijk dat Nokia het momenteel minder goed doet dan Apple, maar er is dan ook een verschil in kwaliteit, als we vandaag kijken naar de iPhone en ik zie wat ik daar allemaal mee kan, dan vind ik geen enkele Nokia die aan dezelfde mogelijkheden voldoet. Nokia is verplicht om mee te vernieuwen, willen ze terug hun winsten en hun aandeel doen stijgen! Ik heb zelf een Nokia en ben daar zeer tevreden over!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.