actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2012, 20:07
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Vader Heyrman wil Ken niet doodverklaren

Vader Heyrman wil Ken niet doodverklaren

woensdag 14 november 06:49 Binnenland

Rudi Heyrman, de vader van de in 1994 verdwenen Kim en Ken, wil niet dat zijn zoon wordt doodverklaard. Kens moeder Tinny Mast, die in Hasselt woont, vraagt daar al een tijd om, maar kan de 2000 euro gerechtskosten niet betalen. “Jarenlang heb ik me afzijdig gehouden”, zegt Heyrman in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. “Maar deze keer stel ik mijn veto.”

"Ik wil niet dat Ken wordt doodverklaard", zegt Rudi Heyrman (55). "Hij is nooit gevonden, dus de kans dat hij nog leeft is wat mijn betreft vijftig procent.”

Het is Kens moeder Tinny Mast, die in juni de procedure om Ken dood te laten verklaren, wilde opstarten. Maar omdat die procedure moet worden ingeleid voor de rechtbank van eerste aanleg lopen de gerechtskosten op tot 2000 euro. Via Facebook werd er een solidariteitsactie opgestart en eind oktober wandelde een vriend van Mast vanuit Antwerpen naar het kabinet van minister voor Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) in Brussel om zijn steun te betuigen.

Voor Heyrman is Tinny’s eis onaanvaardbaar. “Ik wil geen lege kist begraven”, zegt hij. “Ik ken ouders van wie de kinderen al veel langer dan achttien jaar verdwenen zijn. Maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die zijn kind wilde begraven zonder te weten of het überhaupt nog leeft.”

"Na de verdwijning was het Tinny die zowel in de media als van de sociale assistenten alle aandacht kreeg. De eerste drie jaar werd ik behandeld als een vreemdeling. Pas daarna kwam het besef dat er ook nog een vader was en kreeg ik hulp van een sociaal assistente. Maar dan nog werd er met mijn standpunten en gevoelens over de verdwijningszaak nauwelijks rekening gehouden.”

De relatie tussen Rudi Heyrman en Tinny Mast is er doorheen de jaren niet op verbeterd. Toen er in maart een brief in de bus viel met de vraag of Rudi akkoord zou zijn met een doodverklaring, was zijn antwoord ‘nee’. “Als Ken wordt doodverklaard, komt dat wat mij betreft op hetzelfde neer als opgeven. Terwijl ik nog altijd van mening ben dat er ergens een dader rondloopt, en dat die dader gevat moet worden. Als Ken dood wordt verklaard, hebben we finaal verloren.”

Tinny Mast wenst niet te reageren.

DENNIS VAN DAMME

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...dverklaren.aspx

Mening: Iedereen verwerkt dingen op zijn manier, dat is nu eenmaal zo. De moeder van Ken, Tinny Mast zal de verdwijning van haar zoon willen verwerken door afscheid van hem te nemen. Door haar zoon te laten doodverklaren zal ze hem kunnen begraven en voor een deel de onzekerheid achter haar te laten. De vader van Ken, Rudi Heyrman zal dit (nog) niet kunnen. Hij hoopt nog altijd zijn zoon levend en wel terug te vinden.
Ik vind beide scenario's aannemelijk, ik versta dat de moeder na al die jaren haar zoon een afscheid wil geven, maar ik versta ook dat de vader nog hoop heeft.
Omdat in dit artikel verschillende meningen over een doodverklaring aan bod komen, vind ik dit toch wel een relevant artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.