actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 17:35
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Broechem
Posts: 90
Roken verergert je kater

Roken verergert je kater

Roken én drinken is een vreselijke combinatie. Wat eigenlijk voor zich spreekt, is nu ook bevestigd door een team wetenschappers van Brown University in de V.S. Wie een sigaret lekker smaken vindt bij een glas zal de dag nadien in veel gevallen meer hoofdpijn hebben.
'Cigarettes and Alcohol' is niet alleen een nummer van Oasis, maar ook een heuse katercocktail. Amerikaanse wetenschappers hebben bewijs gevonden dat roken hoofdpijn en andere vervelende symptomen de ochtend na een avondje uit verergert. Hoofdonderzoeker dr. Damaris Rohsenow: 'Na hetzelfde aantal drankjes zal iemand die diezelfde avond gerookt heeft daags nadien vaker een kater hebben, en in een ergere vorm.'

De studie bekeek het drink- en rookgedrag van 113 Amerikaanse studenten gedurende acht weken. Zij die rookten, hadden vaker last van katerverschijnselen als hoofdpijn, vermoeidheid, misselijkheid en concentratiestoornissen na een avondje café.

De exacte correlatie tussen roken en drinken blijft vooralsnog onduidelijk. Tabak bevat de stof acetaldehyde, die ook in je lichaam gevormd wordt wanneer je alcohol drinkt. Verder stelde het team van Brown University vast dat tegelijkertijd roken en drinken het vrijkomen van dopamine in het lichaam beďnvloedt, waardoor je een fijn gevoel ervaart. Er bestaat dus duidelijk een link tussen de twee, maar hoe katers precies erger worden van sigaretten moet de wetenschap nog uitdokteren.

donderdag 06 december 2012, 15u37Auteur: cks De Standaard

Mening: Ik bemerk zelf dit geval ook. Als ik uitga en ik ben in het merendeel van de avond in een rokerige omgeving voel ik dit harder de volgende morgen. Zelf vind ik dit zeer interessant en ik hoop door dit bekend te maken mensen meer gaan oppassen met het combineren van roken en drinken als ze de volgende ochtend weliswaar er fris willen uitzien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.