actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2014, 21:36
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Bittere Delfine Persoon haalt uit op Facebook

Dat Delfine Persoon ondanks haar wereldtitel in het boksen toch geen Sportvrouw van het Jaar werd, is haar duidelijk slecht bekomen. Gisteravond stormde ze zonder nog een woord te zeggen weg op het Sportgala, afgelopen nacht gooide ze haar mening op haar Facebook-pagina. ‘De kleine sporten krijgen geen kans in België en er wordt niet op prestaties gestemd’, fulmineert ze.

Ook Kim Clijsters krijgt het zwaar te verduren. De voormalige toptennisster en ex-Sportvrouw van het Jaar zei na het Sportgala droogweg dat ze op Nafi Thiam gestemd had, omdat zij de atlete kende. Dat viel niet in goede aarde bij Persoon. ‘Zo zie je maar hoe dit werkt!’ (...) ‘Ik heb geen contact met Clijsters, want ik behoor maar tot de normale klasse, die moet gaan werken’, klinkt het bitter.

Lees hieronder de integrale reactie van Persoon:

‘Ik ben misschien een slechte verliezer, maar toch vond ik dat het mijn jaar was! Proficiat aan Thiam met haar brons op het EK, maar haar beste jaren moeten nog komen, binnen enkele jaren behaalt ze ook een medaille op het WK of op de Olympische Spelen. Zo zie je maar hoe dit werkt! De kleine sporten, krijgen geen kans in België en er wordt niet op prestaties gestemd. Maar zoals Clijsters: ‘Ik stem op Thiam, omdat ik ze ken’! Sportprestaties zijn niet meer belangrijk! (Ja, ik heb geen contact met Clijsters, want ik behoor maar tot de normale klasse, die moet gaan werken!) Opnieuw teleurgesteld, zoals de zoveelste keer: geen subsidies te verkrijgen zoals de andere sporten (niet door de Minister van Sport en ook niet door BLOSO), prestaties (Wereldkampioene, nummer 1 van de Wereld en momenteel beste vrouwelijke bokser van de Wereld) in combinatie met fulltime job worden niet gewaardeerd! Zo zie je maar, sommige krijgen alles zomaar voor het rapen, andere werken er heel hard zelf voor en worden dan nog niet erkend!’

‘Bedankt aan iedereen die toch achter mij staat (bedankt voor jullie steun)!

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141215_01430271

Mening: Uit dit sportgala wordt weer maar eens duidelijk dat de prestaties van, voor de overheid minderwaardige sporten, zwaar worden onderschat. In dit geval heeft Persoon bijna alles wat ze kon winnen, gewonnen en dit misschien wel op het hoogtepunt van haar carrière, want zulke prestaties kan men niet elk jaar leveren, zeker niet als men nog buiten het sporten een dagdagelijkse job moet uitvoeren om haar sport te kunnen financieren. Terwijl Thiam nog enorm veel groeimogelijkheden heeft en zij wel in een sporttak zit die veel aandacht van de media krijgt en wel gesubsidieerd is en toch niet zoveel overwinningen op haar palmares kan schrijven als Persoon.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th December 2014, 10:57
Jolien.v*nRoy Jolien.v*nRoy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oostmalle
Posts: 27
Ik vind toch dat we dit moeten nuanceren. Hoe bepaal je wie het meeste recht heeft op deze prijs. Zo'n prijs is een mooie erkenning, maar daar doe je het toch niet alleen voor, denk ik? Titels, bekers, ... van de sport zelf zijn de beste erkenningen. Sportvrouw van het jaar worden is fijn, maar bijkomstig (lijkt mij). Ik vind het beneden alle pijl om zo op sociale media te reageren. Ik vrees voor haar dat ze zo op minder sympathie kan rekenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.