actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 15:14
Jan.D*mmen Jan.D*mmen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Beerse
Posts: 70
"Koopt België olie van IS?"

De linkse partij PVDA is verontrust dat België mogelijk onrechtstreeks olie koopt die afkomstig is uit de door Islamitische Staat bezette gebieden. Kamerlid Raoul Hedebouw zal premier Charles Michel daarom vragen een audit te lanceren naar de precieze herkomst van de Belgische olie.

Volgens PVDA controleert IS ongeveer tien procent van de Iraakse olieproductie en heeft het acht Syrische olievelden en ongeveer zestig procent van de Syrische raffinaderijen onder controle. "Maar die olie moet natuurlijk wel nog verkocht worden. En IS verkoopt die niet aan de planeet Mars", zegt Hedebouw. Hij vindt het bijzonder verontrustend dat samen met de opkomst van IS in Irak ook de Belgische import van Iraakse olie buitengewoon stijgt.

"Op één jaar tijd steeg het aantal geïmporteerde vaten uit Irak met maar liefst 22 procent", aldus Hedebouw. Hij zal in de Kamer aan de federale regering vragen om een audit naar de herkomst van de Iraakse olie te doen. "Na de aanslagen in Parijs en de aanhoudende terreurdreiging is het meer dan vijf na twaalf om de geldstroom naar IS dicht te draaien."

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...an-is-b1de3663/

Mening: PVDA wil weten waar de Belgische olie vandaan komt. Ze denken dat het misschien wel uit Syrië zou kunnen komen. Ik hoop in ieder geval niet dat België olie van IS koopt. We staan al bekend als 'het centrum van het Jihadisme in Europa' sinds de aanslagen van IS in Parijs. Als dan ook nog eens zou blijken dat België IS geld zou voorzien door olie van hen te kopen, dan denk ik niet dat we nog op veel steun van andere landen mogen rekenen. Ik zou me dan als Belg schamen dat ons land zoiets zou doen. De strijd tegen IS begint vooral met het dichtdraaien van de geldkraan naar hen. Ik kan maar niet begrijpen dat mensen IS steunen door goederen en dergelijke van hen te kopen, ook al kosten ze waarschijnlijk veel minder dan wanneer je ze van iemand anders koopt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.