actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th July 2014, 12:34
JolienBalemans JolienBalemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2013
Locatie: Poederlee
Posts: 29
Festival ontruimd en jeugdbeweging geëvacueerd door noodweer

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140720_01185487
Artikel:
Door een hevig onweer is het muziekfestival Woosha!, dat plaatsvindt op het strand van Oostende, zaterdagavond stilgelegd. Op advies van brandweer en politie werd het festivalterrein rond 22.45 uur ontruimd. Het regenweer veroorzaakte nog meer problemen. In Heuvelland werd een tentenkamp ontruimd.

Op het moment van de ontruiming waren naar schatting nog 5.000 festivalgangers aanwezig. De organisatie meldt op haar Facebookpagina dat de evacuatie vlot verlopen is. ‘Wegens overmacht hebben we op advies van Brandweer en Politie Oostende het terrein ontruimd. Alles is vlot verlopen’, meldt de organisatie.

Door het vroegtijdige einde van het festival vallen de optredens van School is Cool en The Subs weg.

Hagelbuien en verzopen Gentse Feesten

Elders in West- en Oost-Vlaanderen zorgde het onweer voor wateroverlast. Zo kreeg Ieper een stevige hagelbui te verwerken en zag het de ene bliksemflits na de andere door de lucht knallen. Op de Gentse Feesten sloegen tienduizenden feestvierders op de vlucht voor de gietende regen.

Tomorrowland

Op Tomorrowland bleef het noodweer uit. Rond middernacht vielen er enkele druppels, maar de gevreesde buien bleven uit. In de verte was er bliksem te zien, maar die bleef op veilige afstand van het dance-festival.

Mijn mening:
Bij mij thuis waren we ook voorbereid op een hevige onweerstorm, zo had ik mijn auto die buiten staat, helemaal ingepakt met dekens om schade tegen te gaan. Uiteindelijk bleef de storm hier uit, maar voor de zekerheid laat ik de dekens er toch nog rond zitten, met het weer weet je nu eenmaal nooit. Het kan van de ene moment op de andere helemaal omslaan.

Daarom vind ik het ook goed dat er tegenwoordig op de festivals, verschillende mensen of organisaties het weer en de voorspellingen mee in de gaten houden. Wel vind ik het jammer dat we eerst een ramp moesten meemaken vooraleer alle festivals hieruit hun lessen trokken, maar het is zoals het spreekwoord zegt: 'Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.' We leren continue uit onze eigen en andermans fouten wat ervoor zorgt dat we alleen maar kunnen verbeteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.