actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2016, 06:46
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
1 op de 20 ziekenhuispatiënten wordt nog zieker in ziekenhuis

In Europa loopt 1 op de 20 ziekenhuispatiënten een infectie op in het ziekenhuis. Dat blijkt uit een studie die werd uitgevoerd in bijna 1200 Europese ziekenhuizen. Per jaar sterven ook tienduizenden mensen aan een ziekenhuisinfectie.

In 2011 kregen in ruim 2,5 miljoen ziekenhuispatiënten een infectie. Naar schatting 90.000 mensen overleefden die niet.

De meeste patiënten krijgen een blaasontsteking, een ontsteking aan hun operatiewond of een longontsteking. De onderzoekers gaan ervan uit dat een derde van de infecties kan vermeden worden door betere hygiëne en alertheid.

Vorige week bleek nog dat er in ons land een positieve evolutie is. Door een betere hygiëne in de Belgische ziekenhuizen is het aantal infecties die mensen oplopen in een ziekenhuis fors gedaald. Zo lag het aantal infecties met de ziekenhuisbacterie MRSA vorig jaar drie keer lager dan in 2003.

Bron: De Redactie - 19/10/2016, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2797169

Motivatie: 90.000 mensen die in 2011 aan een infectie sterven in het ziekenhuis is best veel. Gelukkig is dat cijfer al gedaald. Volgens mij moeten bezoekers beter omgaan met de hygiëne in een ziekenhuis. Ik ben vorige week zelf nog in het ziekenhuis geweest en zag aan elke deur een spuitbusje staan om je handen te ontsmetten. Dit moet gebeuren voor je de kamer binnengaat en nadat je deze verlaat. Ik moet toegeven dat ik dit enkel heb gedaan wanneer ik naar binnenging. Nu besef ik echter dat ik het ziek kindje dat ik ben gaan bezoeken heb vastgenomen en dan ik andere patiënten hiermee kon ''besmetten'' als ik er in contact kwam. Ik denk wel dat dokters de hygiëne heel serieus nemen. Dit zijn ze echter verplicht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.