actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2016, 09:32
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Almaci: ‘Neoliberale recepten werken niet’

De linkse oppositie heeft volgens onze peiling de wind in de zeilen. ‘Mensen geloven weer dat het anders kan’, reageert Groen-voorzitter Meyrem Almaci.

Samen halen SP.A en Groen net geen dertig procent in de peiling van De Standaard en de VRT. Vooral de prestatie van Groen springt in het oog. De partij klimt naar 13,3 procent.

‘Wat deze regering doet, werkt niet en de mensen krijgen dat door’, zegt Almaci, die de peiling een ‘fijne duw in de rug’ noemt.

‘We hebben hard gewerkt om alternatieven op te tafel te leggen’, legde ze uit in het Radio 1-programma De Ochtend. ‘De neoliberale recepten werken niet. Ze zijn fundamenteel fout. Als men dat niet inziet dan blijven de mensen met hun ongenoegen zitten.’

Dat haar partij niet scoort in de poppoll deert Almaci naar eigen zeggen niet. ‘Liever een sterk team dan één iemand die in de top tien zit. En we hebben ook sterke figuren. Niemand kan ontkennen dat Kristof Calvo hét gezicht is van de oppositie.’

De Groen-voorzitter vindt dat de regering moet inzien dat ze andere recepten moet zoeken, zeker nu blijkt dat de begrotingsonderhandelingen er moeizaam verlopen. Als premier Michel op de state of the union dinsdag geen begroting kan voorstellen, dan is dat voor haar een ‘behoorlijke blamage’.

Bron: DS 10/10/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161010_02510736

Eigen mening: Ik kan begrijpen dat een groot deel va de bevolking niet achter de grote partijen blijft staan. Mensen willen verder en ze krijgen hierdoor het idee dat niets helpt. De begroting die steeds weer herberekend moet worden. De urenlange onderhandelingen die gebeuren en waar wij als mens uiteindelijk amper inbreng in hebben. Ik kan dus wel degelijk verstaan dat mensen hierdoor van mening veranderen en toch wel eens gaan nadenken over de linkse partijen. Persoonlijk vind ik het heel moeilijk om hier een mening over te geven omdat ik niet echt achter de ideeën van Groen en SP.A kan staan. Dit wil niet zeggen dat ik extreemrechts ben, maar ik ben van mening dat de linkse partijen de macht lang genoeg hebben gehad om verandering te brengen. Nu is het natuurlijk heel gemakkelijk voor hen om de vinger te wijzen naar de rechtse partijen. Zeer moeilijke kwestie dus, maar ik begrijp de stijging in populariteit van beide partijen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.