actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2010, 22:31
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Verkeersproblemen verwacht tijdens Hemelvaartweekend

Mobiliteitsvereniging Touring waarschuwt voor verkeersproblemen richting kust en de Ardennen tijdens het verlengde Hemelvaartweekend.
Vanaf woensdagnamiddag worden de eerste files verwacht en ook op donderdagochtend kan het op bepaalde trajecten aanschuiven worden. Voor de terugkeer wordt het volgens Touring erg druk met kans op files vanaf zondagnamiddag tot de avond.

Touring raadt aan op woensdagochtend te vertrekken. 'Wie liever op donderdag vertrekt, doet dat het best vroeg op de middag. Voor de terugkeer vertrekt men op zondag best voor de middag, vroeg op de middag of pas laat op de avond', klinkt het.

Het weer zal, zoals bij elk verlengd weekend, een grote invloed hebben op de omvang van de verkeersproblemen zowel bij het vertrek op woensdag en donderdag als bij de terugkeer op zondag. Ook op de andere dagen kan er bij mooi weer filevorming ontstaan door dagjestoeristen, aldus Touring.

Ook in Frankrijk, Luxemburg en Duitsland wordt het erg druk met filevorming op woensdag en donderdag voor het vertrek en op zondag voor de terugkeer. Die landen genieten ook van een lang weekend. Wie naar het Groothertogdom gaat, moet rekening houden met files op de A6 door wegenwerken, dixit Touring.

Daarnaast zijn er nog wegenwerken die het verkeer sterk kunnen hinderen: op de E40 Brussel-Oostende ter hoogte van Drongen, op de E19 Antwerpen-Breda ter hoogte van Kleine Bareel, op de E40 tussen Hauts-Sarts en Vottem en ten slotte op de E411 (A4) Brussel-Luxemburg, tussen Waver en Rosières.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening:
Ik vind het belangrijk dat touring dit meldt aan de bevolking, zodat de mensen die iets van plan zijn hiermee rekening kunnen houden. Als men op voorhand al weet dat er grote files verwacht worden, dan kun je er toch als individu voor zorgen dat je er niet te veel last van hebt. Door dit bericht kunnen misschien ook mensen tot het inzicht komen om gewoon rustig en gezellig thuis te blijven. Ik hoop dat vele mensen tot dit laatste inzicht komen want ik denk dat dit de beste oplossing is om de files niet te groot te maken. Maar voor alle duidelijkheid vind ik een artikel als dit zeker niet boecht, want het is belangrijk dat mensen van dit soort dingen op de hoogte blijven!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.