actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2013, 19:58
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Gezinsbond wil meer aandacht voor kwetsbare gezinnen

Gezinsbond wil meer aandacht voor kwetsbare gezinnen

De Gezinsbond wil meer aandacht schenken aan kwetsbare gezinnen in de samenleving. Via laagdrempelige activiteiten en samenwerkingen met armoedeorganisaties wil de organisatie mensen met een armoederisico uit hun isolement halen. Vlaams minister van Armoedebestrijding Ingrid Lieten (sp.a) steunt het initiatief.

Op de Internationale Dag van het Gezin organiseerde de afdeling van de Gezinsbond in Neder-over-Heembeek een speelstraat. Die kreeg bezoek van nationaal voorzitter Frans Schotte en minister Lieten. Zij vinden het alvast een mooi voorbeeld van hoe een middenveldorganisatie als de Gezinsbond alle lagen van de bevolking kan bereiken.

"Ik heb geen moment getwijfeld om dit initiatief te ondersteunen net omwille van het bereik en de impact van een organisatie als de Gezinsbond. Mensen uit hun sociaal isolement halen, blijft een grote uitdaging en hierin kunnen organisaties als de Gezinsbond een zeer belangrijke rol spelen", zei ze.

"We moeten ernaar streven dat alle gezinnen op een evenwaardige manier kunnen deelnemen aan het maatschappelijk leven. Met dit project heeft de Gezinsbond er zich expliciet toe geëngageerd om gezinnen die het vandaag moeilijk hebben te sensibiliseren en hen bewust te maken van hun kansen en mogelijkheden", aldus minister Lieten.

Bron: De Morgen, 15/05/2013, http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-gezinnen.dhtml

Commentaar:
Ik steun deze actie volledig. Ik vind het belangrijk dat iedere persoon mee kan draaien in onze samenleving. Dit is niet altijd haalbaar en de persoon die het financieel moeilijk hebben, zullen zich sneller buitengesloten voelen. Door evenementen zoals deze zullen deze mensen zich meer verbonden voelen met de anderen. Hopelijk voelen ze zich dan beter aanvaard in de maatschappij. Ik denk dat we dit soort acties alleen maar kunnen toejuichen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.