actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2013, 13:52
J*ll.Bogaerts J*ll.Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
De Wever: ‘Vermijden dat moslimstrijders opnieuw gaan werven’

De Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) vindt het ‘heel normaal’ dat het gerecht een teruggekeerde Syriëstrijder oppakt voor onderzoek. In het VTM Nieuws reageerde hij op de arrestatie van Syriëstrijder Jejoen Bontinck.

‘In Antwerpen hebben we heel consequent iedereen die naar Syrië is getrokken ambtelijk laten schrappen, opdat ze zich bij een terugkeer opnieuw moeten melden’, zei De Wever. ‘Het is heel normaal dat het gerecht ze oppakt en onderzoekt wat ze in Syrië hebben gedaan. Als ze misdaden tegen de mensheid hebben gepleegd, moeten ze gestraft worden.’

De Antwerpse burgemeester hoopt dat zo vermeden kan worden dat teruggekeerde Syriëstrijders ‘als een soort icoon van moslimstrijders’ opnieuw mensen gaan werven voor de strijd.

‘Als iemand terugkeert die niets heeft gedaan, willen wie die gerust terug opnemen’, zegt hij. Daarom vindt De Wever dat iemand die terugkeert, beter anoniem blijft. ‘Wie op tv zegt dat hij nog altijd een moslimstaat wil, bewijst zichzelf geen dienst.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131020_00799753

Mening:
Het klinkt misschien hard als De Wever zegt dat hij het niet meer dan normaal vindt dat diegene die terugkomen van Syrië worden opgepakt en dat in Antwerpen ze consequent zijn geschrapt maar langs de andere kant heeft hij wel gelijk. Wat als ze naar hier komen om gewoon meer mensen aan te werven? Ik kan zelf moeilijk begrijpen waarom iemand naar Syrië vertrekt, als ze terugkomen vind ik dus wel dat er moet onderzocht worden met welke redenen ze terugkomen en wat ze daar gedaan hebben. Langs de andere kant vind ik ook moeilijk om te oordelen over deze mensen, ik ken hun redenen niet en kan ook moeilijk hun cultuur begrijpen, voor mij verdienen ze dan ook wel een tweede kans maar een onderzoek lijkt mij wel noodzakelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.