actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st February 2008, 09:50
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Alex Agnew in de clinch met Joden

Komiek Alex Agnew heeft de Joodse gemeenschap tegen zich in het harnas gejaagd.

Agnew deed volgens Joods Actueel enkele uiterst onsmakelijke uitlatingen over Joden in P-magazine. Ze dienden een klacht in. In de wekelijkse rubriek De ergernissen van... in P-magazine spuwde deze week Alex Agnew zijn gal uit. De komiek deed krasse uitspraken over Joden en de Holocaust zoals “Waarom moeten we aan de Joden sorry blijven zeggen voor het feit dat ze zich hebben laten afmaken in concentratiekampen.”

Michael Freilich, hoofdredacteur van Joods Actueel, diende klacht in bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding, zowel tegen Agnew als tegen P-magazine. Agnew reageert dat hij noch racist noch antisemiet is. Hij is wel bereid toe te geven dat hij te ver is gegaan met bepaalde uitspraken. Hij vraagt ook de context niet uit het oog te verliezen noch de hoedanigheid waarin hij het interview heeft afgelegd, namelijk als komiek. Vrije meningsuiting wordt steeds moeilijker, stelt hij, toch wil hij voor niemand een uitzondering maken.

Geen verdere stappen Directeur van het Centrum voor Racismebestrijding Jozef De Witte begrijpt dat de tekst schokkend kan zijn, maar ook hij is van mening dat context en opzet in rekening moeten worden genomen. “Het staat niet in een krant maar in de P-magazine. En hij ontkent de Holocaust in geen geval. Wij zien dus geen grond om verdere stappen te ondernemen.”

Nog afwachten of Stan Van Samang of de jumpers in ons land een klacht indienen want ook zij en vele anderen kregen het hard te verduren in het interview.


Gazet van Antwerpen - 21 februari 2008

Mijn mening: Ik vind Alex Agnew een goede komiek, maar hij kan soms echt te ver gaan in zijn grappen, zoals zijn grappen over Joden. Ik ben blij dat hij toch toegeeft dat hij te ver is gegaan, ook als is hij een komiek. Hij zegt ook dat vrije meningsuiting steeds moeilijker wordt. Dit kan ik wel begrijpen, sommige dingen die hij zegt, kunnen bij de mensen kwetsend overkomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st February 2008, 10:48
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Humor

Alex Agnew is een comedian en van zulke personen mag je al eens wat meer verwachten dan anderen. Dat heeft hij weer maar eens laten blijken en op welke manier.. Ik vind het een enorm gewaagde uitspraak over de joden. ".. dat ze zich hebben laten afmaken.." Ze hebben hier zelf niet voor gekozen...
Ik geloof wel dat humor veel van de minder prettige zaken in de wereld kan relativeren en daar heeft Alex misschien een poging tot gedaan. Hij maakt wel meer racistische opmerking maar dit vind ik een beetje té...
Laten we afwachten wat er verder nog over gezegd zal worden maar ik denk dat dit zal eindigen in de vraag van de Joden naar verontschuldigingen van jongeheer Agnew.
Of hij die verontschuldigingen zal aanbieden is nog maar de vraag..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st February 2008, 19:05
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik heb zelf al een aantal keer mogen genieten van Agnews shows en ik moet toegeven dat de zaal toch steeds strijk ligt van het lachen. Ik vrees dat niet alleen de Joden, maar ook de homo's, de nazi's/extreem rechtse personen, de vrouwen, de... een klacht gaan moeten neerleggen. Zonder een oordeel te vellen over of Alex zoiets nu moet zeggen of niet, je moet ook Alex' humor kennen. Alex moet het hebben van:
1. Gore seksmoppen
2. Beledigende moppen

--> Tja, dan ga je al snel over de grens eh, als je geld moet blijven verdienen met nieuwe shows en nieuwe grappen.

En nu we toch bezig zijn. Er bestaan ook stand-ups van een hoger niveau. en met 'hoger niveau' bedoel ik dan dat de humor niet komt van beledigende of seksueelgetinte moppen. In noem één naam en zij die één of meerdere van zijn shows al gezien hebben, zullen het beamen: Wouter Deprez. TOP-STAND-UP als je het mij vraagt!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.