actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th August 2013, 09:42
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Michelle Martin misschien terug cel in

Michelle Martin (53), de ex van Marc Dutroux, is precies een jaar na haar vrijlating driftig op zoek naar een nieuwe verblijfplaats en een nieuwe job. Ze moet wel, want als Martin die niet vindt, vliegt ze terug de cel in.

Vandaag is het precies een jaar geleden dat Michelle Martin om 20.30u de gevangenis van Berkendael verliet en onder massaal protest werd binnengereden in het klooster van de Arme Klaren in Malonne.

Maar volgend jaar verhuizen de kloosterzusters en dus moet Michelle Martin (53) dringend de huizen- en de jobmarkt op.

Ze klopte al aan bij het Rode Kruis, een organisatie voor asielzoekers, de universiteit van Namen en zelfs bij advocaten en veeartsen. Tevergeefs.

Opmerkelijk: in haar zoektocht wordt ze bijgestaan door een groep van vijftien ‘vertrouwelingen’. Onder meer de Naamse pastoor George Lamotte, voormalig magistraat Christian Panier en Suzanne Boonen- Moreau, een vroegere rechter van de rechtbank van Namen, vormen het steuncomité.

“Wij helpen haar inderdaad met het zoeken naar een verblijfplaats”, getuigt de 75-jarige Boonen in de Franstalige pers. “Maar nergens wil men haar. Ik vrees dat dat ook moeilijk wordt in België.”

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...rug-cel-in.aspx - 6u24

Eigen mening
Het is volgens mij begrijpelijk dat men haar nergens wil. België is namelijk nog niet vergeten wat Martin op haar geweten heeft. Ik kan het haar eerlijk gezegd ook niet vergeven en met de beste wil van de wereld gun ik haar ook geen nieuwe verblijfplaats en zou ik haar het liefst terug zien waar ze hoort, in de gevangenis.
Voormalig rechter Boonen vindt het jammer dat men haar geen kans meer geeft omdat ze boordevol energie zit en een nieuw leven wil opbouwen. Het enige waaraan ik hierbij kan denken is dat haar slachtoffers ook geen tweede kans gekregen hebben om een nieuw leven op te bouwen, dus waarom zouden we haar die kans dan wel moeten geven? Ik weet wel dat er strenge voorwaarden verbonden zijn waaraan Martin moet voldoen alvorens ze ergens elders kan verblijven, maar dan nog gun ik het haar niet, ik kan het echt niet vanuit een ander standpunt bekijken. Martin heeft te veel leed nagelaten. Volgens mij is er dus maar één plaats waar Martin thuishoort en dat is in de gevangenis.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.