actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2014, 15:09
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Doodskisten op strand Oostende vragen aandacht voor bootvluchtelingen

Doodskisten op strand Oostende vragen aandacht voor bootvluchtelingen

De actiegroep Pozzallo Pirates heeft zondagochtend op het strand van Oostende achttien doodskisten langs de vloedlijn geplaatst. Hiermee wil de actiegroep aandacht vragen voor de vele vluchtelingen die in de Middellandse Zee het leven laten.

Het Italiaanse eiland Lampedusa en andere eilanden in de Middellandse Zee krijgen vaak te maken met bootvluchtelingen. Mensen uit Noord-Afrika proberen in levensgevaarlijke omstandigheden Europa binnen te geraken. In oktober 2013 kwamen op die manier bijvoorbeeld 366 vluchtelingen om het leven.

Italië zette sindsdien meer middelen in om zoveel mogelijk mensenlevens te redden op de Middellandse Zee. Dat project Mare Nostrum is echter stopgezet, en wordt vervangen door het Europees initiatief Triton. De actievoerders merken op dat het nieuwe project over slechts een derde van de werkingsmiddelen van Mare Nostrum zal beschikken. Daarnaast zou er ook minder geïnvesteerd worden in echte reddingsacties. Met hun opmerkelijke actie wil de actiegroep aandacht vragen voor deze problematiek.

Bron: De Standaard, 02/11/2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141102_01353873

Mening: Mijn mening is verdeeld. Enerzijds vind ik dat het goed is dat mensen bezorgd zijn om de vluchtelingen die via de Middellandse Zee proberen over te komen. Uit het verleden heeft men geleerd dat er heel veel mensen die Europa proberen binnen te komen overlijden op zee. Anderzijds volg ik de mening van Groot-Brittannië die zeggen dat door de reddingsoperaties meer migranten de kans gaan wagen om over te steken. Groot Brittannië neemt om die reden ook niet meer deel aan de reddingsacties. Volgens mij sterven er ook veel mensen op zee doordat ze met gammele en overbevolkte boten naar Europa komen. Als die boten wat steviger gebouwd zouden zijn en wat minder mensen zouden meenemen stierven er misschien niet zo veel mensen op zee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.