actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2011, 11:16
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
verkrachter van retie moet 16 jaar de cel in

Verkrachter van Retie moet 16 jaar de cel in

woensdag 19 oktober 2011, 10u48
Bron: belga, eigen berichtgeving
Auteur: ivo meulemans


lily leys
OUD-TURNHOUT/RETIE - De correctionele rechtbank in Turnhout heeft Kim Verbijlen (27) uit Witgoor veroordeeld tot 16 jaar effectieve celstraf voor 2 verkrachtingen en een moordpoging. Na het uitzitten van zijn straf, wordt hij voor 10 jaar ter beschikking gesteld van de regering. Hij is ook voor 10 jaar zijn burgerrechten kwijt. Kim Verbijlen, die niet aanwezig was op de uitspraak, moet zijn slachtoffers ook een schadevergoeding betalen.

Kim Verbijlen sloeg op 11 juni vorig jaar toe. Op een kleine landweg in Retie-Schoonbroek reed hij om 23 uur een 15-jarig meisje van de fiets. Hij probeerde haar tot zeven keer toe te wurgen. Hij stopte haar in de koffer van zijn zware BMW en verkrachtte haar drie kilometer verder langs een verlaten landbouwweg. ‘Het meisje heeft het overleefd omdat ze deed alsof ze dood was’, pleitte advocaat Bart Vosters namens de burgerlijke partij.

De geweldenaar sloeg al eerder toe. In november 2006 had hij in Oud-Turnhout al eens een 16-jarig meisje van de fiets getrokken en misbruikt. Die feiten kwamen tijdens het onderzoek van de verkrachting in Retie aan het licht. Kim Verbijlen bekende beide verkrachtingen. Hij beweerde niet de intentie te hebben te doden.

Kim Verbijlen moet zijn eerste slachtoffer een schadevergoeding betalen van 8.143 euro. Het tweede slachtoffer en haar ouders krijgen een voorlopige schadevergoeding van 8.632 euro. De precieze schadevergoeding wordt in februari volgend jaar bepaald, nadat een deskundige het slachtoffer heeft onderzocht op blijvende letsels.

De openbaar aanklager had 20 jaar tegen de man geëist. Zijn verdediging had een voorwaardelijke straf gevraagd en een opname in een psychiatrische instelling.



Mening: Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat zo'n mensen nog de mogelijkheid krijgen om ooit nog vrij rond te lopen.
De man heeft 2 meisjes verkracht en heeft daarmee deze meisjes voor het leven een angst gegeven die nooit meer zal verdwijnen.
Daarom is voor mij een boete van achtduizend euro veel te weinig.
En niemand kan ons garanderen dat de man zodra hij vrij is, niet gewoon terug zal hervallen.
Dus ik vind de straf veel te onrechtvaardig en deze had veel zwaarder moeten zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2011, 18:21
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Verkrachter Retie

Ik vind het heel erg dat zoiets moet gebeuren. Ik vind het zeker terecht dat de dader een straf krijgt van 16 jaar, maar het is nog maar de vraag of hij echt zo lang moet zitten. Waar ik vooral van verschiet is dat de schadevergoeding voor beide personen redelijk gelijkaardig is. Ik had verwacht dat het meisje dat in Retie verkracht is meer zou krijgen aangezien zij niet enkel is verkracht is maar de dader haar ook heeft proberen te vermoorden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th October 2011, 21:52
Kina.Vercalsteren Kina.Vercalsteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: westerlo
Posts: 17
reactie

Ik vind dat deze man gewoon levenslang in de cel moet zitten, als je 2 meisjes bijna vermoord en enkele keren verkracht, zo iets is niet normaal dan ben je gestoord. Ik vind dat deze persoon gemarteld mag worden want wat deze 2 personen meegemaakt hebben is heel erg. Dat hij na x aantal jaar weer vrij zal rondlopen zal voor de verkrachte meisjes ook wel een schrik zijn. Hij heeft een fout begaan en moet daar dan zelf maar voor boete, maar natuurlijk is er voor elke crimineel in België geen plaats in de gevangenis voor een lange tijd en dan laten ze sommige maar vroeger vrij en dit is iets wat in mijn ogen niet kan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd October 2011, 14:21
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Deze man moet inderdaad levenslang krijgen. Ik ken het meisje vrij goed dat in Retie het slachtoffer is geworden van dit drama. Onlangs heb ik haar nog gesproken. Zij vertelde me dat ze het heel erg vind dat deze persoon niet levenslang krijgt. Na een jaar gaat ze nog steeds naar een psychiater om over deze gebeurtenis te praten. Nog steeds leeft ze met de schrik en de emoties er rond. Ze heeft nog geen vriend. Dit is voor haar een gevoel onderwerp. J. heeft schrik als ze een vriend heeft, dat deze gebeurtenis terug naar boven komt, waardoor ze nooit meer echt kan verwerken.Voor deze familie is deze gebeurtenis na een jaar nog steeds niet verwerkt, wat dit nieuws voor hen het nog meer erger maakt. Of dit ooit over gaat betwijfel ik. Wat hun dochter heeft doorstaan is gewoon niet te beschrijven. Voor hen is het een tegenslag dat de dader MAAR 16 jaar krijgt. En wat dan nog? Misschien komt hij, na goed gedrag, al eerder vrij. Wat hier in België vaak voorkomt. Deze regel moesten ze gewoon verbieden. Zeker voor zo'n mensen als deze dader.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.