actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2008, 19:49
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: emblem
Posts: 84
Bijna één op de twee wil van job veranderen

Ondanks de moeilijke economische tijden is toch bijna de helft van de werknemers van plan ontslag te nemen voor een andere job. Een zesde wil dat zelf nog binnen het jaar doen. Dat blijkt uit een enquête van Jobat in samenwerking met onderzoeksbureau iVox.

Meer verdienen blijft de topreden om voor een andere job te gaan (55 procent). Daarnaast spelen de nieuwe uitdaging (52 pct) en de mogelijkheid om de eigen talenten meer te ontplooien (49 pct) mee.

Geen promotiekansen
Opvallend is dat een vierde verandert omdat er intern geen promotiekansen zijn. Nochtans zou bijna 90 pct af en toe binnen het eigen bedrijf veranderen als ze daar de kans toe hadden. Bijna een op twee heeft immers sterk de behoefte om regelmatig van job te veranderen, blijkt uit het onderzoek.

Binnen het jaar je job opzeggen voor een andere, ziet de helft wel als jobhoppen. Bijna 60 pct vindt dat zo'n type van nomadische loopbaan normaal geworden is. Drie kwart omschrijft jobhoppers als avontuurlijk, volgens 63 pct getuigt jobhoppen van zin voor initiatief.

"Jobhoppen wordt positiever gezien", zegt onderzoekster Marijke Verbruggen van de KULeuven. "Maar als het eropaan komt, neemt de Belg toch liever geen al te groot risico." (belga/mvdb)


Dit vind ik een heel raar resultaat. Want hieruit leidt ik af dat er een groot verloop is in het personeel van bedrijven. Dit is toch erg duur voor bedrijven. Want telkens moeten ze investeren in de opleiding van een nieuwe werkgever. Ze moeten toch minstens rekening houden met een ‘inwerktijd’. Zou een betere communicatie tussen baas en werkgevers hiervoor een oplossing kunnen bieden? Nieuwe uitdagingen of dergelijke, kunnen die niet gezocht worden in de firma zelf?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2008, 20:41
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
Volgens mij zou het ook een betere oplossing zijn om nieuwe uitdagingen in het bedrijf zelf te zoeken. Zo moeten deze mensen niet meer geïntroduceerd worden in het bedrijf zelf. Maar ook wanneer mensen binnen een bedrijf zouden veranderen van functie is er volgens mij wel een opleiding nodig. Hier zal dus wel geld aan gespendeerd moeten worden. Wat ik wel opmerkelijk vind in het artikel is dat de helft van de mensen die deelgenomen hebben aan de enquête van job wil veranderen. Dit vind ik wel een groot aantal aangezien de Belg liever geen risico neemt en zeker niet in deze economisch moeilijke tijd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.