actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2012, 10:17
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Nieuw: spray die je gevoel van dronkenschap geeft

De Franse designer Philippe Starck en de Frans-Amerikaanse wetenschapper David Edwards hebben een verstuiver ontworpen waarmee je gedurende enkele seconden een gevoel van dronkenschap kan opwekken, zonder de nadelige gevolgen van alcohol. De spray werd voorgesteld tijdens een tentoonstelling in Parijs.

Met een enkele verstuiving voel je je even licht in het hoofd, een gevoel dat zeer snel weer verdwijnt. Wat overblijft zijn de smaak van en de herinnering aan een intens gevoel, luidt het verkooppraatje. "De hoeveelheid alcohol die het lichaam binnendringt is zo klein dat de gevolgen vluchtig zijn, net als een emotie."

Een verstuiving maakt 0,075 ml alcohol vrij. Dat is net voldoende om de hersenen te stimuleren. Er zijn bijna duizend verstuivingen nodig om aan het equivalent van een glas alcohol (40 tot 60 ml alcohol) te geraken. De spray, 'Wahh Quantum Sensations', kost 20 euro.

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...hap-geeft.dhtml

Wat? Is dit echt nodig? Je zou toch denken dat men alcoholgebruik probeert te verminderen en nu vind men een spray uit die je het gevoel van dronkenschap geeft? Waarom vind men zo'n onbenul uit? Om alcoholiekers nog verslaafder te maken? Om jongeren verslaafd te maken? Om het aantal verkeersongevallen door drankgebruik nog hoger te doen krijgen? Het mag dan nog een kleine hoeveelheid alcohol zijn die er vrijgemaakt wordt, dan nog vind ik dit echt onverantwoord. Wie komt er nu op zo'n idee? Dit slaat werkelijk alles...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd May 2012, 18:56
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Dit is echt een absurde uitvinding. Ik zie ook absoluut het nut hiervan niet in?
Dit is toch zeker geen uitvinden die we de stempel 'nuttig' kunnen geven. Het is een uitvinding waar volgens mij niemand op zat te wachten. Het zal volgens mij enkel mensen aansporen om nog meer te drinken wat leidt tot verslaving.
Het alcoholpercentage dat vrijgemaakt wordt tijdens zo'n verstuiving, zal na een tijd geen voldoening meer geven waardoor men meer moet drinken om nog een zweverig gevoel te verkrijgen.
Ik hoop dat deze uitvinding niet veel verkocht zal worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th May 2012, 14:08
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Met wat sommige mensen zich in hun leven kunnen bezighouden, ik begrijp het gewoon niet. Wat is het nut van deze uitvinden? Een leuker gevoel krijgen? Wel, ga eens goed uit de bol, ga iets doen met vrienden en amuseer je! Daar heb je toch geen opkikker of alcohol of iets anders voor nodig???

In plaats van zich met zulke domme uitvindingen bezig te houden, zou men beter zoeken naar bijvoorbeeld medicatie voor een ongeneeslijke ziekte, gewoonweg naar iets dat effectief nut heeft in onze maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.