actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2016, 11:52
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Na het lezen van dit artikel besef ik dat we eenzaamheid vanuit verschillende perspectieven kunnen zien. Niet enkel oudere mensen zijn eenzaam tijdens kerst zoals nu in heel wat reclamefilmpjes wordt getoond op televisie. Ik had er inderdaad nog nooit bij stilgestaan dat bijvoorbeeld een gescheiden moeder misschien haar kinderen moet missen tijdens de feestdagen. Mijn ouders zijn zelf niet gescheiden dus voor mij zijn de kerstdagen allemaal samen vieren heel vanzelfsprekend. Ik kan me voorstellen dat zeker de eerste keer zonder je kinderen vieren niet eenvoudig is. De kerstperiode is niet alleen een gezellige periode, maar ook een periode van confrontatie. Mensen die het met iets minder moeten doen, worden nu vaak nog harder geconfronteerd met het tekort aan centen die hun feestgedruis beperken. Hier vind ik het weer moeilijk om mezelf in te leven omdat ik me niet kan voorstellen hoe het is om geen cadeautjes te krijgen of geen overvloedig feestmaal. Veel mensen vinden het moeilijk om hun trots opzij te zetten en vieren liever alleen. Deze keuze begrijp ik ook volkomen. Net als Elien ga ik niet akkoord met deze zin: “Maar dat betekent ook dat je iemands eenzaamheid vaak niet meer wegneemt door hem uit te nodigen voor Kerstmis.” Ik denk dat dit net wel het geval is. Het is maar een kleine moeite om een extra bordje te voorzien aan je feesttafel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.