actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2016, 11:35
Thomas.V*nnuffelen Thomas.V*nnuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Wommelgem
Posts: 37
Kris Peeters trekt Antwerpse CD&V-lijst: 'Moed is de elegantie in de vuurlinie'

Vicepremier Kris Peeters (CD&V) verhuist naar Antwerpen met het oog op de verkiezingen van 2018. Daar zal hij het opnemen tegen huidig burgemeester Bart De Wever. 'Dit is niet het begin van onze campagne', verduidelijk Peeters.

Het nieuws dat Kris Peeters naar Antwerpen zou verhuizen, is op een persconferentie officieel bevestigd. Gisteravond is de vraag officieel gekomen, en heeft Peeters toegezegd om de Antwerpse CD&V-lijst te trekken voor de lokale verkiezingen van 2018.

'Moed is de elegantie in de vuurlinie', citeerde Peeters Ernest Hemingway. 'Het is een ijzersterk team dat hier klaarstaat, met de overtuiging dat CD&V het verschil zal maken in deze prachtige stad.'

'De verkiezingen zijn nog niet voor morgen', stelde Peeters. 'Deze coalitie gaat tot diep in 2018 het beste van zichzelf geven. Dit is niet het startschot van de campagne, maar een belangrijke beslissing van CD&V Antwerpen. We rekenen erop dat de mandatarissen op alle niveaus aan beleid gaan doen.'

Peeters benadrukte dat dat ook geldt voor de federale en de Vlaamse coalitie. 'Er moet op veel vlakken nog hard gewerkt worden.'

Peeters probeerde de kritiek voor te zijn dat hij een kandidaat is die vanuit Brussel naar de Scheldestad geparachuteerd wordt. 'Ik heb er absoluut over gewaakt om duidelijk te maken dat de basis in Antwerpen daar unaniem achter staat', stelde Peeters, vooraleer hij zijn band met de stad in de verf probeerde te zetten.

'Ik vind dit een prachtige stad, dé stad van Vlaanderen', verduidelijkte Peeters nadat hij even liet vallend dat hij graag gestudeerd en gewoond heeft in Antwerpen. 'Mijn familie woont hier ook. Dit is geen kwestie van importeren, of van moeten.'

Over hoe het precies zit met de mandaten na 2018, daarover bleef Peeters vaag. 'De ambitie is hoog', klonk het neutraal.

Bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/k...mal-777811.html

Mening: Dit had ik eindelijk niet zien aankomen dat vice premier Kris Peeters mee zou strijden voor het burgemeesterschap in Antwerpen. Volgens mij gaat het een echte strijd worden tussen die twee. Voor mij is het eigenlijk goed zoals het nu is. Bart De Wever doet zijn werk goed denk ik, want er zijn toch niet al te grote problemen geweest in Antwerpen. In het begin moest ik Bart De Wever niet echt. Dat was omwille van zijn toon. Daar moest ik eigenlijk niets van weten. Maar nu is hij voor mij een goede burgemeester die zijn stad onder controle heeft. Dus we zullen afwachten wat het gaat worden maar voor mij mag Bart De Wever gerust blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.