actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2013, 14:38
Shana De Laet Shana De Laet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 26
Burgemeester Vorst dreigt opnieuw met sluiting gevangenis

De burgemeester van Vorst, Marc-Jean Ghyssels (PS), zit dinsdag om 15 uur samen met de vakbonden en directie van de gevangenis om het probleem van de overbevolking te bespreken. Dat liet hij dinsdagvoormiddag zelf weten.

Afgelopen juni had de huidige burgemeester van Vorst al eens de opdracht gegeven aan de politie van de zone Brussel-Zuid om geen nieuwe gevangenen meer toe te laten in de gevangenis om zo het politiebevel van zijn voorgangster Magda De Galan (PS) te doen naleven. Nu dreigt Ghyssels ermee deze beslissing binnen enkele dagen opnieuw in te voeren als er geen maatregelen komen om de overbevolking in de gevangenis aan te pakken.

Op maandag zaten er 664 gevangen in Vorst, terwijl er maximaal plaats is voor 405 gedetineerden. De burgemeester kan zich vinden in een cijfer tussen de 600 en 610. Volgens hem was het voldoende iedereen tot de orde te roepen om de zeldzame overschrijdingen van de capaciteit in de afgelopen maanden binnen de perken te houden. 'Ik heb vorige week de minister van Justitie aangeschreven. Zij heeft mij geantwoord dat met de opening van de gevangenis in Marche-en-Famenne en de maatregelen die zij zou nemen, het aantal gevangenen tussen de 600 en 610 kan worden gehouden. Met de werken die momenteel aan de gang zijn in de gevangenis, zijn er meer dan 100 trio’s, dat wil zeggen drie personen in een cel van 8 tot 10 vierkante meter. Dit is onaanvaardbaar.'

Marc-Jean Ghyssels wijst erop dat het bevel om de capaciteit van de gevangenis te beperken nog steeds van kracht is. Hij dreigt ermee de politie opnieuw in te zetten als er niets wordt gedaan om het aantal gevangenen te doen dalen.

Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20131119_00845724), 19/11/2013

Eigen mening: Bij het lezen van dit artikel kan ik enkel denken: Waarom bouwt men geen extra gevangenissen? Daarmee zou het probleem meteen zijn opgelost. Als we dan even verder gaan nadenken, kom ik ook ineens tot de conclusie dat ik zelf niet graag naast een gevangenis zou willen wonen. De plaats voor een nieuwe gevangenis zal dan waarschijnlijk wel een groot probleem zijn bij het bouwen ervan. Hopelijk vinden ze snel een oplossing zodat ook deze mensen “comfortabel” in hun cel kunnen zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.