actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2015, 23:15
pauline.p*cqueur pauline.p*cqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: geel
Posts: 70
VS trekken opnieuw 100 miljoen dollar uit voor hulp aan Syrische oppositie

VS trekken opnieuw 100 miljoen dollar uit voor hulp aan Syrische oppositie

De Verenigde Staten trekken opnieuw 100 miljoen dollar uit voor steun aan de Syrische oppositie. Het geld is onder meer bedoeld voor de heropbouw van de infrastructuur. Sinds 2012 heeft Washington in totaal nu al bijna 500 miljoen dollar overgemaakt.

‘De Amerikaanse hulp dient onder andere om de scholen open te houden, de toegang tot de elektriciteit- en waterinfrastructuur te verzekeren en de onafhankelijke media te ondersteunen. Daarnaast moet het geld de gematigde oppositie toelaten om zich te organiseren opdat ze in het toekomstige Syrië een rol kan spelen’, luidt het in een communiqué van de Amerikaanse autoriteiten.

De aankondiging werd gedaan in de marge van een bezoek van het nummer twee van de Amerikaanse diplomatie, Antony Blinken, aan Manama, in Bahrein, waar een regionaal veiligheidsforum wordt gehouden.

Gisteren maakte president Obama ook bekend dat hij een vijftigtal special forces naar Syrië stuurt om Arabische en Koerdische verzetsgroepen te steunen in hun strijd tegen Islamitische Staat.

bron: De Standaard, 31 oktober, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151031_01948885

mening: Ik vind het goed dat Amerika investeert als steun voor de Syrische oppositie. Met dit geld gaan ze proberen de mensen daar een leefbaar leven te geven. Ik vind dit een goed idee zeker vandaag de dag het is al erg genoeg dat mensen moeten vluchten wegens omstandigheden. Dit geld zal er voor zorgen dat mensen daar terug een normaal en iets veiliger leven kunnen leiden. Amerika steunt niet enkel door middel van geld, maar ze sturen ook een vijftigtal forces naar daar om hen te helpen met de strijd tegen de Islamitische staat. Ik vind het belangrijk dat we er over nadenken hoe we de problemen met de vluchtelingen kunnen aanpakken en voorkomen. Het is namelijk voor de mensen die vluchten niet eenvoudig om alles achter te laten. Daarom vind ik het belangrijk dat we ons inzetten om te voorkomen dat mensen moeten vluchten.

Laatst aangepast door pauline.p*cqueur : 31st October 2015 om 23:25.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.