actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 13:13
RoxanneHens RoxanneHens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 21
Vermassen gaat strijd aan met Facebookgroepen

Vermassen gaat strijd aan met Facebookgroepen

Advocaat Jef Vermassen heeft een klacht ingediend tegen de oprichters van verschillende Facebookgroepen. Vermassen zegt door die groepen doodsbedreigingen te hebben ontvangen.

Dat bevestigt de advocaat op Radio 1. De oprichting van de groepen was het gevolg van de uitspraak in het proces over de parachutemoord. Dat leidde tot de oprichting van groepen als 'Anti-Jef Vermassen'. Ook op andere pagina's was hij het mikpunt van spot.

Vermassen bevestigt de bedreigingen. Hij zegt te betreuren dat het nieuws is gepubliceerd, maar dat 'het spijtig genoeg juist is'. 'Ik hoop dat de hetze tegen mijn persoon stopt', zegt de advocaat nog.

In het proces van de parachutemoord verdedigde Vermassen de familie van slachtoffer Els Van Doren. De veroordeling van beschuldigde Els Clottemans tot dertig jaar cel veroorzaakte heel wat opschudding omdat er geen materiële bewijzen waren van haar schuld.

Verschillende oprichters van de Facebookgroepen zijn al op de vraag van Vermassen ingegaan. Zo is een groep waarin de leden hun steun betuigden aan Els Clottemans al offline. De beheerders van de groep Anti-Jef Vermassen hebben ervoor gekozen een andere groep op te richten, 'Geen bewijs = geen schuld".

Het kantoor van Vermassen liet vandaag weten dat de advocaat voorlopig niet meer met de pers zal spreken.

Mijn mening

Het internet en de sociaalnetwerksites brengen naast de voordelen, toch ook veel nadelen.
Wat is er dezer dagen nog echt? Welke informatie kun je vertrouwen? En tot hoever kan je gaan in verband met het publiceren van gedachten, informatie en eigen meningen?

In deze rechtzaak zal het vooral gaan over recht van eigen meningsuiting en over de eventuele dreigementen.
Recht van eigen mening is eigenlijk grenzenloos tot het overvloeit in een ander soort informatie zoals dreigementen, valse beschuldigingen, ...
De feiten mogen niet verdraait worden.

Vermassen heeft wel gelijk vind ik. Hij moet zich niet laten doen door beschuldigingen en dreigementen aan zijn adres. Het is niet enkel nefast voor zijn carrière, maar ook voor zijn persoonlijke leven. Dat heeft hij niet verdient.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2010, 13:17
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Hij moet zich inderdaad niet laten doen en zich afzetten tegen dit 'cyberpesten'. Aan de andere kant vind ik wel dat Vermassen uit is op de aandacht uit de media. Het past niet dat hij handtekeningen zit uit te delen voor of na zo'n proces.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th November 2010, 17:01
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Ik ga akkoord met onderstaande meningen. Het lijkt wel of Facebook de meest moderne weg is geworden om te pesten. Na de vele haatgroepen tegen Linda De Win is het tijd voor Jef Vermassen. Terwijl deze mensen eigenlijk toch niets fout doen? Ze hadden beide gewoon een opvallende rol. Zo was Linda De Win dan wel een haantje de voorste in een quiz, maar verdien je daarom een 'Linda de Win moet dood'-site? Ik denk het niet. Voor Jef Vermassen geldt hetzelfde. Hij oefende simpelweg zijn beroep uit maar deed dit op een uitgesproken manier. Zo weende hij tijdens het proces en was dit volgens de Facebookgroepen enkel om sympathie bij de jury te kweken. Volgens mij is dit allemaal opgeblazen. De mensen die lid zijn van deze groepen hebben een compleet ander proces gevolgd dan de juryleden en hebben bijgevolg geen recht van spreken, laat staan tot het openbaar publiceren van zulke nonsens. Over het uitdelen van handtekening(en) denk ik dat het in 'the heat of the moment' gebeurde en dat de advocaat in een gevoel van opluchting heeft gehandeld.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th November 2010, 14:35
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Mensen vertrouwen hun diepste zielenroerselen toe aan facebook. Ze zouden beter twee keer nadenken vooraleer ze hun mening ventileren op facebook. Als het dan nog hun mening is vind ik dat best ok. Spot en zeker doodsbedreigingen gaan toch wat ver. Anderzijds vind ik dat Vermassen het ook zelf gezocht heeft. Ik vind hem toch een beetje mediageil en het feit dat hij iemand kon laten veroordelen zonder bewijs van schuld, is bij veel mensen slecht onthaald. Net zoals de handtekeningensessie na de uitspraak van het proces. Dit past niet bij een toppleiter maar eerder bij een BV.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.